تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۷۴۶۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان عنوان کرد:
وجود 34 مدرسه چادری و کانکسی در ایذه
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با بیان اینکه دو هزار و 500 دانش‌آموز در 118 مدرسه عشایری در ایذه مشغول به تحصیل هستند، گفت: در حال حاضر 16 مدرسه چادری یک یا دوکلاسه و 18 مدرسه کانکسی در ایذه وجود دارد. 

حمید قنبری درخصوص وضعیت مدارس عشایری در ایذه، اظهار کرد: حدود دو هزار و 500 دانش‌آموز در 118 مدرسه عشایری ایذه در حال تحصیل هستند. از این تعداد بالغ بر هزار و 900 دانش‌آموز در 98 مدرسه ابتدایی و 550 دانش‌آموز نیز در 21 مدرسه متوسطه اول و دوم شامل 18 مدرسه متوسطه اول و 3 مدرسه متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه 16 مدرسه چادری یک یا دوکلاسه و 18 مدرسه کانکسی در ایذه وجود دارد، افزود: 22 مدرسه خطرآفرین در ایذه وجود دارد که دارای قدمتی بیش از 30 تا 40 سال هستند.

وجود 34 مدرسه چادری و کانکسی در ایذه

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: در مجموع 335 معلم در ایذه مشغول آموزش دانش‌آموزان هستند. در مقطع پیش دبستانی نیز 70 مربی پیش دبستانی، 600 نوآموز پیش دبستانی در این شهرستان را تعلیم می‌دهند. 

قنبری گفت: جامعه عشایر تعریف خاص خود را دارد. این افراد وقتی به مناطق قشلاقی باز می‌گردند تا اوایل اردیبهشت که کوچ ییلاقی دارند در یک محل  مستقر و متمرکز هستند.

وی خاطرنشان‌کرد: زیرساخت‌های مناطق عشایری با وجود گذشت 40 سال از انقلاب چندان زیبنده ما نیست. باید در زیرساخت‌ها و زیربنای مناطق عشایری تغییر، تحول و دگرگونی ایجاد شود تا شاهد ثبات در این مناطق باشیم و این افراد مجبور نباشند برای نداشتن زیرساخت‌ها، نداشتن بهداشت، نداشتن مدرسه متوسطه، نداشتن جاده و... ناچار به کوچ و مراجعت شتابزده به حاشیه شهرها شوند. این مساله، هم برای عشایر و هم برای مناطق شهری مشکل ایجاد می‌کند.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان تصریح کرد: باید زیرساخت‌های قوی در حوزه راه، برق، آب، آموزش و پرورش و... را فراهم کنیم. باید همه نیازهای اولیه مردم در این مناطق فراهم شوند تا با این کار موجب ماندگاری مردم در این مناطق شویم.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: در این سال‌ها تلاش‌های خوبی در حوزه آموزش و پرورش عشایر انجام شده است و توانسته‌ایم 100 مدرسه برای دانش‌آموزان عشایری بسازیم اما همچنان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم. با توجه به اینکه در آستانه انقلاب هستیم و با توجه به اینکه هدف شکل‌گیری انقلاب اسلامی برای دفاع از محرومین، مستضعفین و اقشار آسیب‌پذیر و... بود، از مسئولان استانی انتظار حمایت داریم. اگر قرار است به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم این توسعه تنها با توسعه متوازن مناطق عشایری صورت می‌گیرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار