تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۷۴۶۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تامین ۳۰ درصد خون کشور از ۳ استان
سخنگوی سازمان انتقال خون از افزایش شاخص اهدای خون مستمر در کشور خبر داد و گفت: طی هشت ماه گذشته دو میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۸۲ واحد خون و فرآورده خونی در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

دکتر بشیر حاجی‌بیگی با بیان اینکه شاخص اهدای خون مستمر در کشور طی هشت ماه گذشته به ۵۸.۹ درصد رسید، گفت: اهداکننده مستمر به شخصی گفته می‌شود که حداقل دوبار در سال موفق به اهدای خون شود. در این زمینه استان سمنان به ۸۰ درصد، بوشهر با ۷۵ درصد و خراسان شمالی با ۷۳ درصد، رکورد دار اهدای خون مستمر در کشور طی هشت ماه گذشته بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ضریب امنیت و سلامت خون اهداکنندگان مستمر هشت برابر اهداکنندگان بار اول است، افزود: در هشت ماه نخست سال ۹۷ بانوان استان‌های لرستان، خراسان جنوبی، کردستان و استان مرکزی در صدر اهداکنندگان مستمر در کشور بوده‌اند. همچنین طی هشت ماه گذشته دو میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۸۲ واحد خون و فرآورده خونی شامل گلبول قرمز فشرده‌ شده، پلاسما و پلاکت در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: در عین حال در هشت ماهی که از سال ۱۳۹۷ می‌گذرد، استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی در صدر اهداکنندگان خون در کشور بوده‌اند و ۳۰ درصد از خون مورد نیاز کشور از این سه استان تامین شده است.  

حاجی‌بیگی با بیان اینکه استان‌های خراسان شمالی، ایلام، کردستان و خراسان رضوی بیشترین میزان رشد اهدای خون را در کشور در هشت ماهه نخست سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۶ داشته‌اند،  گفت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا آبان ماه یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۴۶۹ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۴۲ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار