تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۷۴۶۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پوشش ۱۶ مدرسه اهواز در طرح "همکاری خانه و مدرسه"
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان از پوشش ۱۶ مدرسه نواحی چهارگانه اهواز در طرح بین‌المللی همکاری خانه و مدرسه خبر داد. 

محمود معزی در آیین افتتاحیه طرح همکاری خانه و مدرسه در ناحیه 4 اهواز اظهار کرد: این طرح در قالب کارگاه‌های تخصصی و بر مبنای اصل پیشگیری برنامه‌ریزی شده برای دو گروه دانش‌آموزان پایه اول و والدین آن‌ها برای سومین سال پیاپی در اهواز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در این طرح مدارس ابتدایی نواحی چهارگانه اهواز زیر پوشش خدمات تخصصی مشاوره‌ای قرار می‌گیرند، خاطرنشان‌کرد: در این طرح بین‌المللی خانواده‌ها، دانش‌آموزان، والدین و مسئولین آموزشگاه با استفاده از راهبرد تعاملی، مهم‌ترین مهارت‌های اجتماعی و برقراری رابطه پویا و سازنده را در قالب کارگاه آموزشی فرا می‌گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان مهم‌ترین هدف اجرای این طرح را بسترسازی برای مشارکت فعال خانواده‌ها در امر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: ایجاد عوامل محافظتی در برابر اختلالات مختلف رفتاری در دانش‌آموزان، بهبود توانایی خانواده‌ها برای گوش فرا دادن به مسائل کودکان و برقراری ارتباط با آن‌ها از جمله اهداف این طرح است.

معزی گفت: طرح بین‌المللی همکاری خانه و مدرسه امسال در ۱۶ مدرسه نواحی چهارگانه اهواز اجرایی می‌شود. در این طرح از هر ناحیه یک مدرسه ابتدایی دخترانه و یک مدرسه ابتدایی پسرانه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: این طرح مختص دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی خواهد بود. دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و خانواده‌های آن‌ها به مدت هشت هفته تحت آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی قرار می‌گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با برشمردن کارکردهای این طرح بین‌المللی، توضیح داد: در این طرح همسالان مقطع سنی اول ابتدایی در ارتباط با یکدیگر قرار می‌گیرند تا از طریق رویکرد حمایتی به یکدیگر یاری برسانند. این طرح به دنبال تقویت روابط خانوادگی و ایجاد یک رابطه صمیمی بین اعضای خانواده است که به نوبه خود می‌تواند زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.

معزی همچنین با اشاره به دیگر طرح‌های در دست اجرای اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان، گفت: طرح کانون‌های همیار پیشگیری نیز در راستای نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار معاونت تربیت بدنی و سلامت قرار دارد. در این طرح متخصصان امر پیشگیری از آسیب‌ها به امر آموزش روش‌های اصولی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌پردازند.

وی افزود: در طول هفته مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی سه هزار نمایشگاه سیار پیشگیری در مدارس خوزستان برپا شد که با استقبال خوب همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان روبرو شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان یادآور شد: جشنواره نوجوان سالم به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مصوب مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان هر ساله در مدارس سایر استان‌ها نیز اجرا می‌شود. در سال گذشته ۲۵ هزار اثر به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال شد. در مرحله کشوری نیز خوزستان موفق به کسب ۱۰ رتبه برتر شد.

طرح بین المللی همکاری خانه و مدرسه (FAST) امسال برای سومین سال پیاپی و با هدف مبارزه با  آسیب‌های اجتماعی در مدارس ابتدایی نواحی چهارگانه اهواز اجرا می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار