تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۴۶۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس پارک علم و فناوری استان:
تعداد پژوهش‌های کاربردی در خوزستان کم است
رییس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه پژوهش‌ها به سمت و سوی کاربردی شدن رفته‌اند، گفت: کمبود اعتبارات هزینه‌ای باعث شده تا همه مجموعه‌های پژوهشی و دانشگاهی به پژوهش‌های کاربردی به چشم یک منبع درآمد نگاه کنند و در آن زمینه گام بردارند. 

بابک مختاری با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان، اظهار کرد: چندین سال است که به واسطه کم‌شدن بودجه‌های پژوهشی و نیاز فوری دستگاه‌های اجرایی به پژوهش‌هایی که دارای ارزش افزوده باشند، پژوهش‌ها به سمت و سوی کاربردی شدن رفته‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد پژوهش‌های کاربردی در استان کم است، افزود: البته پژوهش‌هایی که انجام گرفته و یا در حال انجام هستند، پژوهش‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف هستند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان تصریح کرد: مته‌های حفاری جهاد دانشگاهی خوزستان، پمپ SRP دانشگاه شهید چمران اهواز و فشارسنج‌های یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری، مهمترین پژوهش‌های کاربردی هستند که در استان اجرایی شده‌اند.

مختاری ادامه داد: این سه کالایی که با پژوهش‌های کاربردی به مرحله تولید رسیده‌اند، سه کالا از 10 قلم کالای اساسی مورد نیاز صنعت نفت هستند که در استان تولید شده‌اند. 

وی گفت: فعالیت‌هایی که توسط جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری در حوزه پژوهش های کاربردی داشته‌اند باعث شده تا دانشگاه‌ها نیز از لاک پژوهش‌های بنیادی خارج شوند و نسبت به انجام پژوهش‌های کاربردی نیز اقدام کنند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان خاطرنشان‌کرد: اکنون دانشگاه‌ها دریافته‌اند که اگر وارد بحث پژوهش‌های کاربردی نشوند، از رقبای خود عقب خواهند افتاد. در این زمینه دانشگاه‌ها نیز در تلاش هستند تا بتوانند در این رقابت خود را حفظ کنند و در صورت امکان از مجموعه‌هایی که رقیب آن‌ها هستند، در بحث پژوهش‌های کاربردی جلو بزنند.

مختاری ادامه داد: کمبود اعتبارات هزینه‌ای باعث شده تا همه مجموعه‌های پژوهشی و دانشگاهی به پژوهش‌های کاربردی به چشم یک منبع درآمد نگاه کنند و در آن زمینه گام بردارند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار