تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۷۴۷۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجوزمباشران متخلف درتحویل و توزیع کالا درخوزستان باطل می شود
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان گفت: مجوز مباشرانی که در تحویل و توزیع گوشت و مرغ در بازار این استان فعالیت دارند در صورت انجام تخلف صنفی باطل می شود.
 علی محمد رحمانی روز سه شنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: با رایزنی صورت گرفته این افراد اگر تخلف کنند به دادستانی معرفی و مجوز کار مباشری آنها باطل می شود.
وی گفت: برخی از مباشران در چرخه تحویل و توزیع گوشت در بازار خوزستان تخلف کرده اند که به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
رحمانی ادامه داد: مباشران باید اطلاعات روزانه تحویل و توزیع گوشت و مرغ را به سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اعلام کنند تا ازنحوه توزیع گوشت در بازار اطلاعات کافی در دست باشد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: زنجیره توزیع گوشت در خوزستان ضعف ها و نواقصی دارد و آمار درستی از ذخیره و توزیع گوشت در خوزستان وجود ندارد و این موضوع باعث می شود تا بازرسان این سازمان برای جمع آوری اطلاعات دچار مشکل شوند.
معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز بیان کرد: باید گزارشی از وضعیت قیمت ها در سطح بازار تهیه شود.
ابراهیم نجفیان ادامه داد: باید جدول آنالیز شده قیمت کالاها در بازار تهیه شود تا بر اساس آن افزایش قیمت انجام بگیرد؛ در کنار حمایت از مصرف کننده باید از تولید کنندگان نیز با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه حمایت کرد تا دچار ورشکستگی نشوند.
وی گفت: تمامی اصناف باید بر اساس نرخنامه صنوف افزایش قیمت انجام دهند و باید بازرسی در سطح بازار در کمترین زمان ممکن انجام شود تا با اصنافی که خارج از نرخنامه افزایش قیمت دارند برخورد شود.
معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: متاسفانه اطلاعات درستی از میزان ذخیره گوشت در خوزستان در دست نیست و اداره پشتیبانی اموردام استان باید میزان ذخیره گوشت را اعلام کند.
وی ادامه داد: جامعه هدف مصرف گوشت غیر از خانوارها، تالارها و رستوران ها هستند و باید مصوب شود که سهمیه ای از میزان گوشت وارداتی به این اماکن داده شود.
وی افزود: تالارها و رستوران ها با دریافت گوشت وارداتی که قیمت کمتری از گوشت تولید داخل دارند باید قیمت غذایی که در این فضاها ارایه می دهند را کاهش دهند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار