تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۷۴۷۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح های استاندارد برای کنترل سیلاب در کشور هدفگذاری شده است
مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان داری سازمان جنگل های کشور گفت:به دنبال طرح های فنی ، استاندارد و با کیفیت در زمینه کنترل سیلاب در مناطق مختلف کشور هستیم.

ابوالقاسم حسن پور عصر سه شنبه در بازدید از 2 طرح بندهای بتن غلطکی افزود:رعایت استانداردها در اینگونه طرح ها موجب بازدهی بیشتر و کاهش خسارت می شود.

وی گفت:با توجه به برنامه ریزی انجام شده درسطح استان خوزستان ، طرح های خوبی در این راستا تحقق یافته و بهره برداری می شوند.

حسن پور گفت:اقدام های خوبی در بسیاری از استان های کشور در راستای کنترل سیلاب ها به منظور کاهش خسارت انجام شده است و برای افزایش این خدمات تلاش و برنامه ریزی شده است.

وی احداث طرح های بندهای بتن غلطکی در پشت سد کرخه را از طرح های مهم دانست و افزود:سازگاری با محیط زیست به دلیل کمترین اثر تخریبی در ساخت ،سرعت اجرایی بسیار بالا ،امکان احداث سرریز روی بدنه سد ،امکان احداث تاسیسات آبگیر متصل به بدنه سد و قابلیت بازیابی مخزن با لایروبی و برداشت رسوب از مزایای این طرح ها می باشند.

رئیس اداره منابع طبیعی اندیمشک هم در گزارشی گفت:این طرح ها گامی ارزنده در راستای کنترل رسوبات ورودی به دریاچه سد مخزنی کرخه می باشند.

علیرضا آخوند علی افزود:این 2 طرح در مجموع با اعتبار بیش از 31 میلیارد ریال در دست اجرا هستند که بین 30 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی گفت:علاوه بر این 2 طرح ، تاکنون 11 طرح مشابه در سطح شهرستان اندیمشک اجرا شده و سه طرح دیگر نیز در مرحله مناقصه می باشند.

در این بازدید که با حضور احمد مطیعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان انجام شد بر ضرورت تسریع در روند اجرای این طرح ها تاکید گردید.

‏سد کرخه بزرگترین سد خاکی خاورمیانه ،با سه هزار و 30 متر طول تاج است. 

‏این سد که اواخر سال 1379 به بهره برداری رسید در دوره خشکسالی در تامین آب ‏آشامیدنی ‏مناطق جنوبی استان خوزستان و نیز تامین آب بخش کشاورزی نقش مهمی ‏دارد.‏ 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار