تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۷۴۷۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل توسعه نیشکر خوزستان:
تدوین طرح جامع مسئولیت‌های اجتماعی در روستاها در دستور کار است
تدوین طرح جامع مسئولیت‌های اجتماعی در روستاها در دستور کار استمدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: انجام مسئولیت‌های اجتماعی در مناطق محروم باید در طول سال تداوم یابد که در این خصوص یک طرح جامع برای روستاهای استان در حال تدوین است.

محمود شمیلی بر اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: این شرکت در سال‌های اخیر همواره سعی کرده علاوه بر بحث افزایش تولید و اشتغال‌زایی در مناطق کم برخوردار استان، نسبت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز متعهد باشد.

وی افزود: در حال حاضر بالغ‌بر 140 روستا پیرامون شرکت‌های نیشکر در استان بوده که هریک از این روستاها با محرومیت‌هایی همراه است که برخود وظیفه می‌دانیم تا در حد توان در جهت کمک به این مناطق تلاش کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان ادامه داد: مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت در زمینه‌های مختلف بخصوص در بخش‌های عمرانی و خدمات پزشکی در ماه‌های گذشته به خوبی انجام شده و سعی می‌شود تا پایان سال نیز خدمات بهتری به این مناطق ارائه شود.

وی بیان کرد: شرکت توسعه نیشکر در سال جاری شرایط خشک‌سالی سختی را گذرانده اما با این وجود دست از تلاش برای افزایش میزان تولید، اشتغال‌زایی و همچنین حمایت از مناطق محروم برنداشته است.

شمیلی تصریح کرد: خدمات پزشکی شاید یکی از نیازهای اساسی روستاهای کم برخوردار باشد؛ به همین جهت روز جمعه 700 نفر از بیماران روستاهای شهرستان کارون با همکاری این شرکت و جامعه پزشکان استان، توسط 40 پزشک متخصص ویزیت رایگان شدند و در خصوص تداوم درمان برخی از آن‌ها به همت دانشگاه علوم پزشکی اهواز به بیمارستان‌های استان معرفی شدند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان درخصوص نقدهایی که از این شرکت مطرح است، گفت: این شرکت یک صنف کشاورزی بوده که نیشکر تولید می‌کند و اگر بنا بر این باشد که بگوییم نیشکر باعث آلودگی محیط زیست می‌شود، پس باید بگوییم تمامی کشت‌ها برای محیط زیست مضر هستند.

وی ادامه داد: هر نوع کشت و برداشت ضمن اینکه محاسنی دارد، شاید آلایندگی‌هایی را نیز به همراه داشته باشد؛ گندم و چغندر نیز مانند نیشکر مسائلی را به دنبال دارند که شاید نقد بر آن‌ها وارد باشد اما  بحث زهاب‌ها یکی از مواردی است که باعث می‌شد انگشت اتهام همواره به سمت نیشکر دراز شود.

شمیلی بیان کرد: امسال برای نخستین بار با استفاده از زهاب نیشکر طرح پرورش ماهی را  اجرا کردیم که در نوع خود مثال‌زدنی بود؛ همچنین با برنامه‌های صورت گرفته قرار است آبی را که برای تولید نیشکر استفاده شده، بار دیگر استخراج کرده و برای تولید گیاه‌های زراعی نظیر پنبه، جو، گندم و برنج از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این طرح مورد استقبال نهاد ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و به زودی اقدامات لازم برای اجرایی کردن آن آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: نیشکر برخلاف تصوراتی که وجود دارد، گیاهی دوستدار محیط زیست است و بر اساس نظرات کارشناسان بین‌المللی نیشکر می‌تواند برای تصفیه هوا نیز مؤثر باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار