تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۷۴۷۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم حمایت از بیماران ام‌اس شهرستان‌شوشتر توسط خیرین
لزوم حمایت از بیماران ام اس شهرستان شوشتر توسط خیرینخوزنیوز: رئیس انجمن حمایت از بیماران ام اس شهرستان شوشتر گفت: با توجه به مشکلات بیماران ام اس و هزینه های بالای درمان نیاز است که حمایت هایی توسط خیرین صورت گیرد.

محمد مرادی در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز در شوشتر اظهار کرد: انجمن ام اس شوشتر حدود ۴ سال است که فعالیت خود را آغاز و تاکنون قریب به ۸۰ بیمار در سطح شهرستان شناسایی کرده است.

وی حمایت از بیماران ام اس و ارائه خدمات مختلف به آنها را از وظایف مهم این انجمن دانست و افزود: با توجه به آمار بالای این بیماری در سالهای اخیر و بالا بودن هزینه های درمان، بیماران با مشکلات مالی و درمانی بسیاری رو به رو شده اند که در این زمینه نیاز است حمایت هایی بیش تری از آنها صورت گیرد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران ام اس شهرستان شوشتر تصریح کرد: در حال حاضر این بیماران توسط بهزیستی و تعداد اندکی از خیّرین شهرستان حمایت می شوند، اما با توجه به مشکلات متعدد این بیماری، تقاضا داریم خیّرین بیشتری به یاری و کمک به این بیماران بشتابند.

وی با اشاره به اینکه ام اس در خانم ها بیش تر از آقایان است اذعان داشت: این بیماران علاوه بر مشکلات جسمی که دارند دچار مشکلات روحی روانی و عاطفی نیز می شوند به طوری که برخی از آنها دچار افسردگی و برخی دیگر همسرانشان به دلیل بیماری و مشکلات بوجود آمده آنها را ترد می کنند. 

مرادی ادامه داد: انجمن ام اس شهرستان به منظور افزایش اعتماد به نفس و توانمند سازی، کلاس های مختلف نظیر مهارت های زندگی، روانشناسی، مسابقات ورزشی و .... برای  این بیماران برگزار و همچنین وسایل جانبی پزشکی از قبیل ولیچر، توالت فرنگی و .... را توسط بهزیستی به آنها ارائه می دهد.

وی در پایان از ریاست اداره بهزیستی شهرستان شوشتر به جهت حمایتهای بسیار از این بیماران تقدیر و تشکر کرد و گفت: خیرین در صورت تمایل می توانند مبالغ خود را به شماره حساب  ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۰۱۵۴۲۲۲ بنام انجمن ام اس شوشتر واریز و یا می توانند به دفتر انجمن ام اس واقع در طبقه دوم بهزیستی شهرستان مراجعه و درخواست همکاری خود را اعلام نمایند.

گفتنی است این انجمن خدماتی نظیر کمک هزینه دارو و درمان، بسته های غذایی، استخردرمانی به صورت رایگان، تخفیف ۳۰ درصدی برق و ... را به بیماران کم درآمد ارائه می دهد.

خبرنگار / مریم جلودارپور
:
:
:
آخرین اخبار