تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۷۴۷۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل بهزیستی خوزستان:
پرداخت کمک هزینه حق پرستاری به هزار و 344 معلول ضایعه نخاعی
خوزنیوز: مدیر کل بهزیستی خوزستان در حاشیه جشن روز جهانی معلولان ،ویژه معلولان ضایعه نخاعی که شامگاه روز 12 آذر در تالار مهر اهواز با همکاری بهزیستی و به همت کلینیک خدمات بهزیستی ارکیده برگزار شد گفت: به هزار و 344  معلول ضایعه نخاعی کمک هزینه پرستاری پرداخت شده است.

به گزارش خوزنیوز؛ غلامرضا  صدیق راد ضمن تبریک این روز به جامعه معلولان استان ،تصریح کرد: در استان خوزستان بیش از یکهزار و 344 نفر معلول ضایعه نخاعی وجود دارد که از این تعداد 295 نفر ضایعه نخاعی سینه ای،728 نفر ضایعه نخاعی کمری و 321 نفر ضایعه نخاعی گردنی هستند که تاکنون بیش از 22 میلیارد ریال کمک هزینه حق پرستاری پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به نیاز افراد ضایعه نخاعی به وسایل بهداشتی و مصرفی تاکنون نزدیک به 4 میلیارد ریال کمک هزینه تامین وسایل بهداشتی و مصرفی نیز پرداخت شده است.

صدیق راد  عنوان کرد: از کل معلولان ضایعه نخاعی بیش از 267 نفر ساکن شهر اهواز هستند که برای خدمات رسانی منسجم و بهتر  و همچنین دسترسی راحت تر  این عزیزان به خدمات تخصصی، مجتمع خدمات مددکاری ضایعه نخاعی ارکیده در شهر اهواز راه اندازی شده است و هم اکنون در این راستا مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی معلولان با عنوان "توانمند سازی افراد دارای معلولیت و حصول اطمینان از فراگیر سازی و برابری" بیان کرد: این جشن نیز در راستای این شعار و بالا بردن روحیه خودباوری و توانمند سازی معلولان  برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی خوزستان در پایان با بیان اینکه از کل معلولان ضایعه نخاعی هزار و 108 نفر کمک هزینه مستمری دریافت می کنند ،  افزود: معلولان ضایعه نخاعی از طریق شرکت در کمیسیون پزشکی تعیین نوع و تشخیص شدت معلولیت ،مطابق سیستمICF ،تعیین معلولیت شده و با توجه به گواهی پزشک متخصص مربوطه و مستندات پزشکی ،آسیب نخاعی آنها تایید و سپس با عنوان معلول ضایعه نخاعی در سامانهPAYMENT ثبت شده و پرداخت کمک هزینه حق پرستاری و کمک هزینه های دیگر به آنان پرداخت می شود.

گفتنی است؛ در پایان این جشن از معلولان ضایعه نخاعی نخبه و موفق در عرصه های مختلف علمی ،ورزشی، تحصیلی و هنری تقدیر شد.
:
:
:
آخرین اخبار