تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۷۴۷۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بهزیستی خوزستان:
7/5درصد جمعیت خوزستان سالمند هستند
مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: کل جمعیت استان بر مبنای سرشماری و آمارنفوس مسکن در سال95، حدود 4میلیون و هفتصد و ده هزار نفر هستند که 7/5درصد این جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان، صبح امروز، در رابطه با جمعیت سالمندان کل استان، اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت سالمندان بالای 60سال در استان، 332هزار وصدونوزده نفر است.

وی افزود: سازمان بهزیستی علاوه بر خدمات حمایتی و رفاهی به سالمندان از قبیل وام‌مسکن یا کمک هزینه ودیعه مسکن، کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک‌های غیرنقدی پوشاک، موادغذایی،بن‌کالا، اردوهای‌فرهنگی تفریحی و سیاحتی زیارتی،خدمات توانبخشی و توانپزشکی نیز به این عزیزان ارائه می‌دهد.

صدیق راد در رابطه با وسایل کمک‌توانبخشی ، عنوان کرد: خدمات توانبخشی و توانپزشکی شامل دریافت عصا، ویلچر، تشک‌مواج، وسایل مصرفی پزشکی مانند وسایل‌پانسمان و پوشاک و .. می‌باشد که در اختیار سالمندان استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: بهزیستی خوزستان علاوه بر ارائه خدمات رفاهی و حمایتی به سالمندان، به سالمندان کم‌بضاعت و ناتوان، خدمات توانبخشی و نگهداری و مراقبتی نیز ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به مراکز توانبخشی، بیان کرد: در حال حاضر بهزیستی خوزستان، دارای 17مرکز‌توانبخشی مختص سالمندان با ظرفیت 820نفر است.7مرکز به صورت شبانه‌روزی و با ظرفیت 400نفر، 5مرکز به صورت روزانه و با ظرفیت 210نفر و 5مرکز توانخواهی با خدمات ویزیت در منزل و با ظرفیت 210نفر، به سالمندان استان خدمات مراقبتی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

وی افزود: کل جمعیت استان بر مبنای سرشماری و آمارنفوس مسکن در سال95، حدود 4میلیون و هفتصد و ده هزار نفر هستند که 7/5درصد این جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند.

صدیق‌راد در پاسخ به وضعیت جمعیت سالمندی خوزستان در سال‌های آینده، عنوان کرد: با توجه به افزایش امید به زندگی و توسعه شاخص‌های سلامت و رفاه در سال‌های آتی ، درصد سالمندان جامعه رو به افزایش می‌باشد که از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی لازم در حوزه‌های مسکن، مناسب‌سازی، رفاه، درمان، اوقات‌فراغت و .. متناسب با جمعیت سالمندی استان تدارک دیده شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار