تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۷۴۷۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشگاه خرمشهر نماینده شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام شد
رئیس شبکه دانشگاه ‌های مجازی کشورهای اسلامی گفت: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به عنوان نماینده شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام در استان خوزستان معرفی شده است.

کریم نجفی برزگر روز چهارشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام تنها شبکه دانشگاهی کمیته علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (OIC) بوده و جمهوری اسلامی ایران میزبان آن است.

وی گفت: این شبکه پایگاهی مهم و غنی برای تقویت و توسعه آموزش عالی همگانی در جهان اسلام است و به منظور ایجاد بستری مناسب برای ارتباط موثر در کشورهای اسلامی و هم افزایی و مشارکت برای رشد و پیشبرد اهداف علمی و فناوری کلیه امور شبکه فعالیت می کند.

نجفی برزگر افزود: 57 کشور در حوزه آسیا و تعدادی در حوزه اروپا و آفریقا عضو این شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلامی هستند.

وی همکاری کشورهای عضو این شبکه را در ارتقای علم و فناوری موثر دانست و اظهار داشت: شبکه ارتباطی بین دانشگاه های کشورها مباحثی در خصوص بخش های پژوهشی، بین الملل، دانشجویی، تحصیلات تکمیلی و مجلات علمی و پژوهشی در حوزه کشورهای اسلامی است.

رئیس شبکه دانشگاه های مجازی کشورهای اسلامی افزود: تحصیلات تکمیلی حوزه وسیعی را تشکیل می دهد و همه اینها وقتی در شبکه می آیند می توانند همدیگر را ببینند و نقاط ضعف و قوت را مطالعه کنند.

وی گفت: این شبکه چندسالی در ایران بود ولی به دلیل مشکلات مختلف فرصتی برای بهره داری از این شبکه وجود نداشت.

نجفی برزگر افزود: حدود چند ماه گذشته دعوت نامه ای به همراه اساس نامه ای از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به کشورهای عضو این شبکه ارسال شد و در این راستا نماینده های شبکه مجازی این کشورها در ایران حضور یافتند.

وی با بیان اینکه بعضی از استان های کشور از نظر استراتژیک اهمیت دارند، اظهار داشت: یکی از موارد مهم در دیپلماسی کشور ما ارتباط با کشورهای دیگر بویژه کشورهای همسایه است.

وی با اشاره به اهمیت استان خوزستان به دلیل تمدن دیرینه و ارتباطات وسیع با کشورهای منطقه افزود: آموزش عالی به دنبال این است که بتواند ارتباطات علمی با دانشگاه های کشورهای همسایه به ویژه عراق برقرار کند.

شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام با هدف ایجاد و تقویت ارتباط علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه های مجازی کشورهای اسلامی راه اندازی شد.

تبادلات علمی، آموزشی و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی کشورهای عضو با راه اندازی این شبکه به شیوه مجازی افزایش خواهد یافت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار