تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۷۴۷۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی اهواز از برنامه «بدون تعارف»
در پی پخش برنامه اخیر «بدون تعارف» در بخش خبری ۲۰:۳۰ خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی اهواز، نسبت به آن واکنش نشان دادند. جمعی از بازماندگان شهدا معتقدند که در این برنامه، جای ظالم و مظلوم عوض شده است!

انتقاد خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی اهواز از برنامه «بدون تعارف»

خبرهای ناگهانی و اتفاق‌های تلخ به سرعت بین مردم پیچیده و شنیده می‌شود و اتفاقا مخاطبان بسیاری را با خود همراه می‌کند. یکی از این خبرها حادثه تروریستی اهواز و حمله به رژه نظامی اهواز بود که تنی چند نفر از مردم مظلوم، غیرنظامی و بی‌گناه در این حادثه به شهادت رسیدند. هفته گذشته بخش خبری ۲۰:۳۰ در یکی از آیتم‌های برنامه پرمخاطب «بدون تعارف» میزبان دو خانواده از عوامل گروه تروریستی حادثه اهواز بود که این ماجرا بازتاب‌های مختلفی بین خانواده‌های شهدای این حادثه داشت. به نحوی که جمعی از بازماندگان شهدا از صداوسیما و به ویژه برنامه بدون تعارف گله‌مند بودند.

این افراد در تماس با خبرگزاری فارس، ضمن گلایه از ارائه چهره‌ای مظلومانه از عاملان این حادثه، به خبرنگار ما گفتند که برای انتقال شکایت خود، موفق به حضور در سازمان صداوسیما نشده‌اند. در این گزارش با تعدادی از خواهران و برادران شهدای این حادثه تروریستی در این زمینه گفت‌وگو کردیم.

عذاری: «بدون تعارف» با خانواده‌های عاملان حادثه تروریستی اهواز ابراز همدردی کردند!

«عباس عذاری» برادر شهید «محمد عذاری» که در حادثه تروریستی اهواز سرباز بود و به شهادت رسید، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همین زمینه گفت: متاسفانه در بخشی از خبر ۲۰:۳۰ و در آیتم «بدون تعارف» که هفته گذشته پخش شد، با خانواده‌‌های عاملان حادثه تلخ و تروریستی اهواز گفت‌وگو کردند و احساس همدردی با آنها کرده و حس ترحم مردم را برانگیختند.

وی با اشاره به اینکه ما فقط در فضای مجازی اعتراضمان را نشان دادیم، بیان داشت: به دلیل عدم زمان کافی به صداوسیما نرفتیم، اما دوستانمان اعتراض کردند و ما از آنها حمایت کردیم.

عذاری ادامه داد: جالب است که خانواده‌های عاملان تروریستی اهواز که در این آیتم حاضر شدند، بارها گفتند که ما از اینکه فرزندانمان در این گروه فعالیت می‌کنند، مطلع بودیم و هیچ واکنشی نشان ندادند و به هیچ مقام مسئولی هم گزارش نکرده بودند. آن‌ها خیلی راحت مقابل دوربین این برنامه قرار گرفته و این سخنان را بازگو می‌کنند! آن وقت صداوسیما می‌رود و با احترام با آنها مصاحبه می‌کند. در صورتی که در این مدت تا به حال یک بار هم یکی از خانواده‌های شهدای این حادثه را دعوت نکرده و با آنها گفت‌وگو نکرده‌اند.

برادر شهید «محمد عذاری» در ادامه با ناراحتی اظهار داشت: حتی ما نمی‌دانیم که این خانواده‌ها شریک جرم هستند و یا گناهی ندارند؟ یا اینکه گزارشگر بدون تعارف در بخشی با یکی از اعضای خانواده‌ عامل حادثه شوخی هم می‌کند که این از تصور ما خارج است و بیشتر ما را ناراحت می‌کند. ما شنیدیم که سرکرده‌های این گروه تروریستی، افراد دیگری بودند و فقط می‌خواهیم بدانیم چرا آنها را معرفی نمی‌کنند؟ امیدواریم که این اتفاق بیفتد و عاملین این حادثه را معرفی کنند تا بخشی از درد ما را التیام بخشند.

هاشمی‌فر: صداوسیما طوری رفتار کرد که انگار ما جلادیم و آنها خانواده‌های شهید!

«هاشمی‌فر» برادر شهید سیدخلیل هاشمی‌فر افسر وظیفه که در این حادثه به شهادت رسید،‌ در این باره گفت: ما برای رساندن اعتراضمان به صداوسیما نرفتیم و از آنها انتظار داریم که به حرف‌های ما رسیدگی کنند. برخی از خانواده‌ها به دفتر مقام معظم رهبری نامه‌ای دادند که ما هم از آنها حمایت کردیم. با توجه به شرایطی که ایجاد شده، ما انتظار داریم درباره زندگی شهدای این حادثه تحقیق کنند و مستندی بسازند؛ نه اینکه گزارشگر صداوسیما با خنده و شادی با عاملین این حادثه تروریستی به مصاحبه بنشیند و داغ ما را تازه‌تر کند. فقط مانده بود یک فرش قرمز برای ورود آنها به برنامه پهن کنند!

وی ادامه داد: صداوسیما دقیقا برعکس انتظار ما رفتار کرد. خانواده‌های ما و شهدای دیگر همگی تحصیلکرده هستند و دیدگاه‌های روشنی دارند. نمی‌خواهیم پایه‌های انقلاب‌مان سُست شود، اما این دوستان با برنامه‌هایی که می‌سازند پایه‌های انقلاب را سُست‌ می‌کنند.

هاشمی‌فر در ادامه با اشاره به اینکه خانواده‌هایی که در این برنامه حاضر شدند از فعالیت‌های فرزندان و شوهرشان باخبر بودند، افزود: صداوسیما طوری رفتار کرد که انگار ما جلادیم و آنها خانواده‌های شهید! ما که نمی‌گوییم تریبون در اختیار ما قرار دهند، اما لااقل نیایند و داغ ما را تازه‌تر کنند. خانواده‌های عاملان حادثه تروریستی اشتباهی مرتکب شدند و مسئولین برگزاری رژه هم در حفظ امنیت آن کوتاهی کردند. ‌لااقل صداوسیما با برنامه‌هایش نباید ماجرا را خراب‌تر کند و با منافقان به گفت‌وگو بنشیند.

پورجلو: خواهرم به صداوسیما مراجعه کرده، حرفش را شنیدند اما راهش ندادند!

«یوسف پورجلو» برادر شهید مهندس «یونس پورجلو» معاون مهندسی گردان مهندسی رزمی لشکر ۷ ولیعصر و همچنین مسئول استحکامات و احداثات گردان مهندسی رزمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره این موضوع گفت: خواهرم دوشنبه همین هفته به صداوسیما مراجعه کرده است اما متاسفانه برخورد خوبی از سمت حراست سازمان با او نشده است. خواهرم بارها با روابط عمومی سازمان صداوسیما تماس گرفته، اما نتیجه‌ای حاصل نشده و بعد از آن به صورت حضوری هم مراجعه کرده اما باز هم جواب روشنی به او داده نشده است و ما از این موضوع به شدت متاثریم.

وی ادامه داد: صداوسیما خیلی غیرحرفه‌ای و بی‌مسئولیت در برابر این ماجرا عمل کرد. البته بنا را می‌گذاریم بر اینکه صداوسیما می‌خواهد امنیت ملی را حفظ کند، اما خب ما هم دغدغه‌مندیم و با این هدفشان موافقیم. منتهی روشی که صداوسیما در این آیتم از خبر پیش گرفت، داغ ما خانواده‌های شهدا را چند برابر کرد و ناخواسته دوستان آب به آسیاب دشمنان ریختند.

پورجلو افزود: نحوه مصاحبه کردن مجریان با خانواده‌های عاملان حادثه، واقعا باور نکردنی است! شما ببنیید این مصاحبه چه بازتابی می‌تواند داشته باشد. متاسفانه زمانی که فضای مجازی را نگاه می‌کردم بین مردم حس ترحم و دلسوزی و همدردی نسبت به خانواده این قاتلان ایجاد شده بود و صداوسیما با پخش این برنامه عاملان حادثه تروریستی اهواز را به مجرمان ضعیفی که اظهار ندامت می‌کنند، تبدیل کرد.

وی در این باره افزود: تنها حُسن این مصاحبه آن بود که اینها اقرار کردند ما از اینکه فرزندمان عضو یک گروه تروریستی بود با خبر بودیم و کتمان کردیم. این یک فاجعه بزرگ است. متاسفانه صداوسیما تریبونی در اختیارشان قرار می‌دهد و خیلی راحت صحبت‌هایشان را منعکس می‌کند؛ در حالی که در این مدت حتی یک بار هم با ما تماس نگرفتند تا از حالمان با خبر شوند.

پورجلو در ادامه با اشاره به اینکه صداوسیما می‌توانست به صورت همزمان هم با خانواده عاملان حادثه و هم خانواده شهدا گفت‌وگو کند، افزود: صداوسیما می‌توانست با استفاده از این روش قضاوت را به عهده بیننده‌ها بگذارد، اما متاسفانه این حس ترحم را در قبال مجرمان در مردم به وجود آورد. حتی یادم هست مقام معظم رهبری درباره ترورهای دهه ۶۰ فرمودند نباید بگذاریم جای جلاد و شهید عوض شود. اما الان سال‌ها از آن زمان گذشته و آن کار شبکه‌های معاند و رسانه‌های ضد انقلاب بود، ولی امروز به لطف صداوسیمای جمهوری اسلامی در کمتر از ۸۰ روز از این فاجعه دقیقا این حس در جامعه ما به وجود آمده و ما از این موضوع واقعا مکدریم.

وی در ادامه بیان داشت: چرا صداوسیما نمی‌آید و در این باره توضیحی دهد؟ باید فلسفه این رژه را برای مردم روشنگری می‌کردند و این که برادران ما به شکلی مظلومانه و بدون هیچ دفاعی شهید شدند. اگر صداوسیما می‌خواهد موشکافی کند، باید تمام این موارد را در نظر می‌گرفت.

پورجلو با اشاره به اینکه از آیتم خبری ۲۰:۳۰ این برداشت را کردم که چرا باید خانواده‌های عاملان حادثه تروریستی اهواز آزادانه در کشور ما زندگی کنند، گفت: چرا نباید هیچ پیگیری خاصی در این زمینه صورت گیرد؟ متاسفانه جنبه سطحی از این ماجرا را در حس ترحم و نوعدوستی دیدیم و به جای ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای مظلوم، شاهد جوی برعکس انتظار بودیم.

برادر شهید مهندس «یونس پورجلو» در پایان نیز گفت: صداوسیما می‌تواند از زندگی این شهدا مستندهایی تهیه کند و با این کار فرهنگ‌سازی عمیقی صورت دهد. اما دوستان با این رفتارشان داغ ما را تازه‌تر کردند و ای کاش تریبونی در اختیار خانواده‌های شهدا قرار می‌دادند و پای خنده خانواده این قاتلان نمی‌نشستند.

زرافشان: صداوسیما مظلومیت خانواده‌های عاملان حادثه تروریستی اهواز را نشان داد!

«سمیرا زرافشان» خواهر شهید «مهران زرافشان» که در حادثه تروریستی اهواز دژبان بود، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: صداوسیما به جای اینکه مظلومیت شهدای ما را نشان دهد، به سمت خانواده‌های عاملان و مجریان این حادثه تروریستی رفته و مظلومیت آنها را نشان می‌دهد.

وی در حالی که به شدت متأثر بود، بیان داشت: ما این انتظار را داشتیم که حداقل مظلومیت شهدای ما را نشان دهند، اما آنها یک خانواده تروریست‌پرور را که چند داعشی در دامنشان بزرگ شدند، به برنامه‌شان می‌آورند. چه دلیلی دارد که اینها به بدون تعارف بیایند؟ اصلا اینها چه حرفی برای گفتن داشتند که شنیدنش برای مردم اهمیت داشت؟ می‌خواهند بگویند پشیمانند؟!

الماسیان: بعد از پخش «بدون توقف» هشتگ‌هایی برای حمایت از تروریست‌ها راه افتاد

«حامد الماسیان»‌ برادر شهید «هادی الماسیان» که در حادثه اهواز مسئولیت جایگاه را به عهده داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این زمینه گفت: بعد از این حادثه، تلویزیون تنها یکی دو بار ماجرا را پوشش داد و بعد از آن همه خبرها به سمت خاشقچی رفت. انگار که اصلا اتفاقی در کشور ما نیفتاده است.

وی ادامه داد: خبر ۲۰:۳۰ به جای اینکه از خانواده‌های داغدار این حادثه گزارشی تهیه کند، در دو روز مستندی درباره خانواده‌های تروریست‌های اهواز تهیه می‌کند، با پخش مکرر آن از شبکه‌های گوناگون ترحم مردم را نسبت به خانواده تروریست‌ها بیشتر می‌کند و اشک مردم را به خاطر این خانواده داغدار (!) درمی‌آورند. بعد هم در فضای مجازی هشتگ‌هایی راه می‌افتد با این عنوان که اینها مظلومند و گناه دارند.

الماسیان با اشاره به اینکه با روابط عمومی سازمان صداوسیما تماس گرفتم، بیان داشت: من فردای پخش همان بخش خبری با روابط عمومی صداوسیما تماس گرفتم و همه این حرف‌ها را زدم اما بعید می‌دانم توجهی شود.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
عزیزان.
متاسفانه این دوخبرنگارپرمدعابرای جذابیت برنامه خبریشون وبدون درنظرگرفتن احساسات شماخانواده های معززشهداهرکاری میکنند.بنده بابت این ماجرابه عنوان یک ایرانی ازشماهاعذرخواهی میکنم.اگرچه صداوسیمابایدعذرخواهی کند.
جوکار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
سلام علیکم به نظر بنده ، به نظر بنده این برنامه مشکوک است چون در مورد جریان مسیح علی نژاد هم با آن همه سابقه ایجاد انحراف و .... چنین مصاحبه ای با خانواده ایشان داشتند و در آخر برایش مظلوم نمایی کردند و حتی از او که مفسد فی الارض حساب میشود خواستار برگشت و توبه کردند!!! واقعا جای بسی شگفتی است که اینقدر راحت با چنین برنامه های طوری مجرم را نشان می دهند که گویی جرمی مرتکب نشده! ما که وارد به قضاوت نیستیم!! آیا واقعا مجرم حساب نمی شوند!؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
بی تعارف بگویم با آنکه بشدت از اعمال ترور اعم از منافقین کوردل ویا داعش والاحوازیه متنفر وخواهان برخورد شدید با آنها هستم اما برنامه طوری بود که حس مظلومیت این خانوادها را در من هم ایجاد کرد.باعرض پوزش ازخانوادهای محترم شهدای ترور
حسین از اهواز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
ساخت این برنامه اون هم در چنین شرایطی خیلی مشکوک به نظر میاد
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
اولا سلام و عرض تسلیت به همه بازماندگان این حادثه تلخ

راستش مو ایطوری دستگیرم شده که ای برنامه میخواسته به نوعی به خونواده ها اطلاع و هشدار بده که مواظب باشن

بگه که از دل همی مردم خودمون ای چیزا بیرون میاد

بگه مراقبت بیشتری کنید
و البته
به قول او همشهری مون نباید از سر منشا ها بگذریم

اینم بگوم که سردسته اینا علیهش یه اقدامی وزارت خارجه کرده و اعلام شکایت کرده

ولی اینو میدونیم همه مون که جای اونها که رفتن خوبه و بهشته

دردهامون هم کم کم بهتر میشه

اما اوضاع اهواز و خوزستان و برخی مسئولینش اگه درست نشه اینجا میشه یه سیستان بلوچستان دیگه

به خوزستان و اهواز باید بیشتر برسن
این درسی برای همه است
چون ترور و خشونت و ... از دل فقرها و رنج ها و تعصب ها و ...

در میاد

حرف زیاده بگذریم ....

به عمل کار برآید به سخندانی نیست

ایشاله همه مون کار و عمل بهتری کنیم اینجا آباد بشه وگرنه اوضاع باز هم خراب تر میشه
:
:
:
آخرین اخبار