تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۷۴۷۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش نقدی حقوق کارگران منتفی شد
نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: افزایش نقدی حقوق کارگران ویژه ماه های پایانی امسال در جلسه روز گذشته بررسی و منتفی گردید اما حمایت های غیر نقدی به آن ها بایستی ارائه شود.

اصغرآهنی ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار، درباره جلسه روز گذشته مزدی گفت: روز گذشته این جلسه با حضور نمایندگان دولت و کارفرمایان برگزار شد اما مباحثی پیرامون پایداری بنگاه‌های اقتصادی، حفظ اشتغال موجود و در ادامه خلق فرصت‌های شغلی جدید و در حرکتی سه‌جانبه و با مشارکت حداکثری شرکای اجتماعی، راهکارهای خروج و برون‌رفت واحدهای تولیدی از رکود و تعطیلی، بررسی و مختصات حمایت از این‌گونه واحدها و به‌تبع آن صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال موجود به‌طور دقیق و موشکافانه تعیین شد.

وی ادامه داد: این راهکارها به منظور تطبیق حداقل دستمزد و معیشت صورت گرفت . این جلسه نمایندگانی از بخش های مختلف حضور داشتند. حفظ اشتغال موجود از موضوعات مهم بود. با توجه به اینکه بنگاه های کشور دچار مشکل است.

آهنی‌ها بیان کرد: باتوجه به عدم توانمندی واحدهای کوچک تولیدی برای افزایش دستمزد و حقوق و فشار بیشتر به دلیل مشکلات عدیده که متأسفانه بخشی از آنها دچار تعطیلی زودرس شده اند،‌منتظر هستیم تا دولت پیشنهاد خود را برای حل این موضوع اعلام کند.

وی اظهار داشت: کارفرماها هیچ دخالتی در این موضوع نداشته‌اند و با راهکارهایی که قرار شده ارایه دهند و همچنین جلسه‌ای که با مسئولان وزارت کار داشتیم؛‌ تقویت قدرت خرید کارگران را مطرح کردیم که امیدواریم به زودی کالاهای اساسی را به کارگران بدهند و بخشی از مشکلات این عزیزان را حل کنند. امکان افزایش نقدی حقوق و دستمزد کارگران وجود ندارد.

وی افزود: تلاش می کنیم قدرت خرید این قشر در قالب حمایت های غیرنقدی دولت تقویت شود، اما نماینده کارگری در شورای عالی کار بر این باور است که کارگران به حمایت نقدی و آبرومندانه بیشتری نیاز دارند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار