تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۷۴۷۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر:
دفتر اتاق مشترک ایران و قطر در اهواز راه‌اندازی می‌شود
دفتر اتاق مشترک ایران و قطر در اهواز راه‌اندازی می‌شودرئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر گفت: دفتر اتاق مشترک ایران و قطر به زودی در اهواز راه‌اندازی می‌شود و صادر کنندگان برای ورود به بازار قطر در این دفتر عضو شوند. 

عدنان موسی‌پور در بیست و دومین همایش روز ملی صادرات که روز چهارشنبه 14 آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: طی دو سه ماه گذشته درباره بخشنامه‌های مختلف و مساله پیمان‌سپاری ارزی به اندازه کافی صحبت شده است. 

وی افزود: در گذشته در جلساتی که گرفته می‌شد، همه صادرکنندگان مشکلات‌شان را مطرح می‌کردند. گفته می‌شد زیرساخت کافی وجود ندارد، شبکه حمل و نقل دریایی فرسوده است و غیره. اما با توجه به بخشنامه جدید دولت که همان تعهدات ارزی است، دیگر هیچ کسی این مشکلات را مطرح نمی‌کند و در واقع در حال حاضر صادرکننده مانند بیماری است که راه اکسیژن را بر او بسته‌اند و او تنها به داشتن اکسیژن راضی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر گفت: خوزستان سومین استان صادرکننده کشور است. این استان بعد از هرمزگان و تهران بیشترین تأثیر را از تصمیمات کشور متحمل شده است. جنس مشکلاتی که در خوزستان مطرح هستند، ملی است. شاید برای مسئولی در تهران نرخ بیکاری مهم نباشد اما نرخ بیکاری در استان خوزستان معنای دیگری دارد.

موسی‌پور تصریح کرد: در جوار کشور  ایران یک کره جنوبی کوچک به نام قطر در حال شکل‌گیری است. حداقل شش یا هفت سال آینده می‌بینید که کشور قطر یک کشور کاملا صنعتی و مدرن است. وقتی لبنیات قطر توسط عربستان و امارات تحریم شد، این کشور با مشکل مواجه شد. در جلسه‌ای که دو ماه پیش با معاون وزیر آن‌ها داشتم، از من برای صادرات لبنیات قطر کمک خواسته شد.

وی تصریح کرد: همچنین قرارداد تولید بزرگترین کارخانه خودروسازی برقی را با ژاپنی‌ها بستند. جام جهانی 2022 نیز به میزبانی قطر برگزار خواهد شد. در جام جهانی روسیه، حدود 2.5 میلیون نفر وارد روسیه و استادیوم شدند. علاوه بر این‌ها 1.5 میلیون نفر دیگر نیز وارد روسیه شدند، اما وارد استادیوم نشدند. قطری‌ها پیش‌بینی می‌کنند در جام جهانی حدود 500 تا 700 ایرانی برای جام جهانی به قطر سفر کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر گفت: واقعیت این است در تجارت با کشور قطر در مسابقه‌ای که در سال‌های گذشته بین کشورها بوده است ما باختیم. ما به صادرات حدود 300 میلیون دلار رسیدیم اما ترکیه به صادرات یک میلیارد و 300 میلیون دلاری و پاکستان به صادرات یک و نیم میلیارد دلاری به قطر رسیدند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر تاکید کرد: دفتر اتاق مشترک ایران و قطر به زودی در اهواز راه‌اندازی می‌شود. از همه دعوت می‌کنم در این دفتر عضو شوند. وارد شدن به بازار قطر چند کلید دارد. یکی از این کلیدها اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار