تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۷۴۷۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم نگاه ملی به مرزهای صادراتی خوزستان
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: امروز مرزهای صادراتی استان یعنی شلمچه و چذابه دارای مشکلاتی هستند و باید نگاه ملی به آن‌ها شود.

امیرحسن نظری در بیست و دومین همایش روز ملی صادرات که روز چهارشنبه 14 آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان با 4.7 میلیارد دلار جزو استان‌های برتر کشور در حوزه صادرات محسوب می‌شود. موقعیت خوزستان به عنوان یک استان استراتژیک از نظر دستیابی به آب های بین المللی بر کسی پوشیده نیست. اگر بتوانیم از موقعیت هایی که در زمینه صادرات در خوزستان وجود دارد استفاده کنیم می‌توانیم خوزستان را به عنوان قلب اقتصاد نیز تبدیل کنیم.

وی افزود: امروز مرزهای صادراتی استان یعنی شلمچه و چذابه دارای مشکلاتی هستند و باید نگاه ملی به آن‌ها شود. تشریفات و بروکراسی موجود در دو مرز بسیاری از صادرکنندگان ما را خسته کرده است. بسیاری از تصمیمات برای حل مشکلات به صورت انحصاری در وزارتخانه گرفته  می شود و باید در این زمینه تفویض اختیارات انجام شود. انتظار داریم این مشکلات به نوعی در راس کشور پیگیری شوند و یک اعتبار ملی در این زمینه در نظر گرفته شود. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، خاطرنشان کرد: استاندار با تأمین اعتبارات استانی توانستند زیرساخت‌ها را در شلمچه و چذابه بهبود ببخشند. البته هنوز به شرایط ایده‌ال در این مرزها نرسیده‌ایم.تشریفاتی که در آن مرزها وجود دارد، باید برای صادرکنندگان کاهش پیدا کند. حل این مشکلات به کل کشور بازمی‌گردد و نباید اجازه دهیم وقفه‌ای در صادرات به وجود بیاید.

نظری گفت: اگر مشکلات مربوط به صادرات که از جمله آن ها می توان به مشکلاتی مانند ارزش گذاری کالاهای صادراتی اشاره کرد را حل کنیم، خوزستان می‌تواند چندین برابر صادرات فعلی صادرات داشته باشیم.  باید با احراز سیاست‌های مناسب بتوانیم به روند صادرات کمک کنیم. نباید اجازه دهیم وقفه‌ای در صادرات ایجاد شود چرا که در این صورت ما صادرات را از دست می‌دهیم. 

وی افزود: بخشنامه‌های زودگذر و خلق‌الساعه‌ مشکلاتی را برای صادرکنندگان ایجاد کرده است. باید تلاش کنیم به نوعی جلوی مشکلات را بگیریم و شرایط را برای صادرکنندگان تسهیل کنیم. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار