تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۷۴۷۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز خبر داد:
جریمه شهروندانی که در اماکن عمومی اهواز "سگ" به همراه دارند
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: مقرر شده است که در هفته جاری ابلاغ شود تا شهروندانی که در مکانهای عمومی سگ به همراه خود دارند، جریمه شوند و نیروی انتظامی نیز سگها را بگیرد و به محیط زیست تحویل دهد.

محمدرضا قنواتی در پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز که روز چهارشنبه ( 14 آذرماه) برگزار شد، در خصوص آموزش تفکیک زباله از مبدا اظهار کرد: آموزش تقکیک زباله در مدارس از مهرماه سال جاری آغاز شده است.

وی با اشاره به ساماندهی وضعیت سگهای ولگرد اهواز، تصریح کرد: این معضل نه تنها در اهواز بلکه در کل کشور وجود دارد. طبق تبصره 2 ماده 55 قانون، شهرداریها تنها وظیفه امحای سگهای ولگرد را دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ارائه شده برای ساماندهی وضعیت سگهای ولگرد، باید دستگاههای ذیربط از جمله بهداشت، دامپزشکی، محیط زیست و نیروی انتظامی با شهرداری همکاری داشته باشند.

قنواتی بیان کرد: شهرداریها باید سگها را زنده گیری کنند و واکسینه کردن سگها نیز به عهده دامپزشکی یا بهداشت است اما ارگانهای دیگر زیر بار نمی روند. در این زمینه با دادستان اهواز صحبت شده است که امیدواریم همکاری لازم انجام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز عنوان کرد: مقرر شده است که در هفته جاری ابلاغ شود تا شهروندانی که در مکانهای عمومی سگ به همراه خود دارند، جریمه شوند و نیروی انتظامی نیز سگها را بگیرد و به محیط زیست تحویل دهد.

وی با بیان اینکه سگهای ولگرد بیمار باید از بین بروند، گفت: اگر 5 هزار سگ در اهواز وجود داشته باشد 30 درصد آنها مریض هستند و باید امحا شوند ولی اگر یک سگ را هم امحا کنیم مجددا هجمه ای به شهرداری اهواز وارد می شود.  
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار