تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۷۴۸۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندارهندیجان برای بهره برداری محل دفن زباله یک ماه فرصت داد
فرماندار هندیجان با اشاره به مشکلات فعلی محل دفن زباله در این شهرستان گفت: ادارات متولی تنها یک ماه برای رفع مشکلات، اخذ مجوز لازم و بهره برداری از محل جدید دفن زباله فرصت دارند.

کورش مودت روز چهارشنبه در جلسه کمیته پسماند هندیجان بیان کرد: یکی از مصوبه های کمیته پسماند این شهرستان مبنی بر تکلیف شهرداری به ارایه گزارش زیست محیطی به محیط زیست و تملک زمین از منابع طبیعی برای جایگاه جدید دفن زباله بود که پارسال تصویب شد ولی هنوز اجرایی نشده و نتیجه آن رها شدن زباله ها در طبیعت حاشیه جاده دیلم - هندیجان است که باعث شده مردم اذیت و بهداشت آنها در خطر قرار بگیرد.

وی گفت: وضعیت به جایی رسیده که هر کس از کنار جاده دیلم - هندیجان عبور می کند فکر می کند که یک سال است که زباله ها در کنار این جاده ریخته شده در حالی که دفن غیراصولی در محل قدیم و تعلل در بهره برداری از جایگاه جدید زباله و به دنبال آن آب سیلاب موجب این وضع شده است.

فرماندار هندیجان افزود: شهرستان های دیگر به دنبال بهداشتی کردن جایگاه های زباله خود و ایجاد کارخانه های تولید کود پیش رفته اند در حالی که متولیان امر در این شهرستان در دفن اولیه که یک کار عادی است گیر کرده اند.

مودت گفت: شهرداری، منابع طبیعی، محیط زیست یک ماه آینده فرصت دارند هر چه سریعتر مشکل جایگاه و گرفتن مجوز محل دفن جدید زباله در هندیجان را با همکاری یکدیگر حل کنند و به عهده ی دیگری نیندازند.

وی گفت: حجم بالای زباله ها در حاشیه جاده دیلم - هندیجان چهره ناپسندی به آن داده است و باید تا هفته ی آینده با برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای جمع آوری آنها اقدام شود زیرا اگر در این خصوص اقدامی نشود این زباله ها ممکن است با آب سیلاب در صورت بارندگی مجدد به سمت دریا و ساحل بحرکان حرکت کنند.

دفن غیر اصولی در محل قدیم دپوی زباله در هندیجان موجب شناور شدن و پخش انواع زباله در مساحت محدوده ای حدود پنج کیلومتری در طبیعت و حاشیه جاده هندیجان به دیلم در پی بارندگی اخیر و آبگرفتگی زمین ها در این شهرستان شد.

کورش حشمدار شهردار هندیجان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال اجرای پروژه محل دفن جدید زباله بودیم ولی منابع طبیعی مکاتبه ای با شهرداری انجام داد و اعلام کرد که مجوز لازم برای تملک زمین مورد نظر برای محل جدید دپوی زباله، اخذ نشده و شهرداری تا زمان انجام مراحل قانونی مجاز به انجام فعالیت عمرانی در آن زمین نیست.

امین عبادی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بارها در جلسات این موارد را مطرح کرده ایم و از شهرداری خواسته ایم تا اقدام به اخذ مجوز را جدی بگیرد ولی شهرداری حاضر نیست فردی را تعیین و مامور انجام فرایند اداری و اخذ مجوزهای لازم کند و فرایند اخذ زمین هم به این نحوی که شهرداری مد نظردارد، میسر نیست.

مصطفی حق زاده رییس اداره محیط زیست هندیجان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: محل جدیدی که برای دفن زباله در نظر گرفته شده نیازمند گزارش ارزیابی زیست محیطی است و باید یک طرح توجیهی در این خصوص به محیط زیست ارایه شود که شهرداری تاکنون اینکار را انجام نداده است.

جاده هندیجان - دیلم یکی از مسیرهای ارتباطی خوزستان به استان بوشهر است.

شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی این استان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار