تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۷۴۸۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قیمت های نجومی قبور در دزفول حاشیه ساز شد
قیمت های نجومی قبور اخیرا به یک موضوع داغ در دزفول تبدیل شده به طوری که دغدغه هزینه قبر و کفن دفن نیز به دیگر هزینه های سرسام آور آن اضافه شده است.

هزینه های پس از مرگ و برگزاری آئین های ویژه خاکسپاری و ترحیم بر هزینه های سرسام آور زندگی اضافه شده و خانواده متوفی علاوه بر داغ از دست دادن عزیزشان باید خود را برای پرداخت هزینه های نجومی نیز آماده کنند.

برگزاری آئین های پرهزینه کفن و دفن، خاکسپاری، ترحیم و چهلم در کنار سنت های قدیمی دیگر موجب شده فردی که در حال احتضار و مرگ است نگران پرداخت این هزینه ها توسط خانواده اش باشد چرا که بسیاری از خانواده ها توانایی پرداخت چنین هزینه هایی را ندارند و با مشکل مواجه می شوند.

خانواده یک میت در دزفول ادعا می کنند جمعه گذشته یک قبر را به قیمت 350 میلیون ریال در بقعه بن جعفر(ع) خریداری کرده اند.

از طرف دیگر رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت: قیمت قبور بویژه در امامزاده بن جعفر (ع) دزفول مشخص و طبق مصوبه است ولی برخی افراد اصرار دارند میت خود را در محل خاصی دفن کنند.

حجت الاسلام مجتبی خمیدی افزود: وضعیت در تمام امامزاده های سطح کشور به همین منوال است که فردی که قصد دفن میت در یک مکان خاص را داشته باشد ملزم به پرداخت هزینه ای بیشتر البته به صورت توافقی است.

وی با اشاره به حاشیه های قیمت قبر نجومی در بقعه بن جعفر (ع) اظهار داشت: خانواده متوفی اصرار داشتند میت خود را در محلی خاص (در صحن و روبروی مزار) دفن کنند که با توجه به متفاوت بودن و خاص بودن مکان مورد نظر اوقاف به آنها اجازه دفن در آن مکان را نداد.

وی گفت: با این وجود خانواده متوفی اعلام کردند میت وصیت کرده در این مکان دفن شود که با توافقی که صورت گرفت مبلغ 220 میلیون ریال بابت دفن این میت در مکان موردنظر دریافت شد.

حجت الاسلام خمیدی افزود: قیمت قبور در بقعه بن جعفر بین 12 میلیون تا 60 میلیون ریال بر اساس محل دفن متفاوت است ولی در صورتی که قصد دفن در مکان خاصی داشته باشند باید هزینه بیشتری پرداخت کنند که البته این موارد به یک بار در سال می رسد.

مشاهده چنین نرخ هایی برای قبور موجب نارضایتی و نگرانی مردم شده که امید است مسئولان با قاطعیت جلوی این قیمت ها ایستاده و از باب شدن چنین نرخ هایی جلوگیری کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار