تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۷۴۸۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو هیات مدیره راه ‌آهن جمهوری اسلامی:
برای توسعه ایستگاه راه آهن اهواز 14 هزارمیلیارد ریال مورد نیاز است
عضو هیات مدیره راه ‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: میزان 14 هزار میلیارد ریال مبلغ سرمایه گذاری جدید بخش خصوصی  برای توسعه و تبدیل ایستگاه راه آهن اهواز به ایستگاه TOD   مورد نیاز است.

سعید رسولی روز چهارشنبه در حاشیه نشست بررسی تبادل نظر درخصوص طرح های ریلی استان در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به جایگاه راهبردی خوزستان و با پیگیری های مجدانه انجام شده طرح های مهمی تعریف شده که امروز دوباره بررسی شدند.

وی به طرح اتصال ریلی اهواز به اصفهان اشاره کرد و گفت: این طرح به عنوان یک ابر پروژه در راه آهن محسوب می شود و متقاضیان متعددی برای تامین مالی آن اعلام آمادگی کرده اند.

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی افزود: متقاضیان اجرای اتصال خط اهواز به اصفهان اهلیت سنجی شده و صلاحیت تعدادی از آنها به تایید رسیده که مراحل قانونی آن برای آغاز عملیات در حال انجام است.

وی از اجرای طرح اتصال خط ریلی سربندر - خرمشهر با مشارکت منطقه آزاد اروند و سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: امیدواریم کلنگ اجرایی این طرح امسال به زمین زده شود.

عضو هیات مدیره راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه به تبدیل ایستگاه راه‌ آهن اهواز به ایستگاه TOD (توسعه حمل و نقل محور) اشاره کرد و گفت: توافقات خوبی در این زمینه با شهرداری کلانشهر اهواز انجاما شده و باید یادآور شد که مشاور این طرح دانشگاه شهید چمران اهواز است.

وی تصریح کرد: مبلغ سرمایه گذاری در توسعه ایستگاه راه آهن اهواز 14 هزار میلیارد ریال است که با اجرای آن تحول مهمی در این کلانشهر و استان خوزستان به وجود خواهد آمد.

پروژه های ریلی در خوزستان نیاز به سرعت عمل بیشتری دارد

استاندار خوزستان نیز در جمع خبرنگاران گفت: به نظر می آید بخشی از طرح های ریلی با کندی همراه است و باید سرعت عمل بیشتری به وجود بیاید.

غلامرضا شریعتی افزود: طرح های ریلی بندر خشک اندیمشک و ریل باس اهواز در حال پیگیری هستند تا افزایش ظرفیت قابل قبولی در ناوگان ریلی محور جنوب رقم زده شود.

هیات دولت در دی ماه سال 1388 تکمیل مطالعات احداث خط راه آهن برقی اهواز - ایذه - اصفهان طی پنج سال را به تصویب رسانده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار