تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۷۴۸۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان عنوان کرد:
انتقال دستفروشان خیابان امام آبادان به بازار شب تجربه ناموفقی بود
سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان از انتقال دستفروشان خیابان امام شهر به بازار شب به عنوان یک تجربه ناموفق نام برد.

حسن کمری در جلسه هماهنگی که به منظور ساماندهی دست فروشان و خودروهای فروشنده اقلام مختلف در کنار خیابان ها در محل سرسرای اجتماعات شورای اسلامی شهر آبادان برگزار شد، گفت: به شخصه موضوع انتقال دستفروشان خیابان امام به بازار شب را یک تجربه ناموفق می دانم زیرا به رغم صرف وقت و انرژی فراوان برای این کار، این افراد به طور مرتب یا در محل شورا و یا اتاق اصناف تجمع می کنند یا بساط خود را به خیابان یک احمدآباد انتقال داده اند.

وی افزود: علت تراکم دست فروشان در خیابان یک احمدآباد این ا ست که آن دسته از دست فروشانی که به بازار شب منتقل شدند از این محل تنها به عنوان انبار کالاهای خود استفاده می کنند و دست فروشی را در خیابان یک انجام می دهند و حاضر به تحویل غرفه ها در بازار شب نیستند.

عضو شورای شهر آبادان اظهار کرد: اگر قرار است تا روشی مشابه برای انتقال دست فروشان خیابان یک احمدآباد اعمال شود به طور حتم راه به جایی نمی بریم و این کار ناشدنی است.

کمری با بیان اینکه در مدت زمان معینی باید فضاهای مشخص برای ساماندهی دست فروشان دیده و لحاظ شود، تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از دست فروشانی که از خیابان امام به بازار شب منتقل شدند در دیگر نقاط شهری آبادان بساط نکرده اند.

به گفته وی در بحث ساماندهی انجام شده درباره دست فروشان خیابان امام تنها معضل جابجا شده و انجام این کار در خیابان یک احمدآباد به مراتب سخت تر است و اگر سایر دستگاه های با شهرداری و شورا همکاری نکنند، به نتیجه نمی رسیم.
ضرورت ساماندهی خودروهای فروش اقلام مختلف در خیابان های آبادان

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان بر لزوم ساماندهی خودروهای فروش اقلام مختلف در خیابان های آبادان در مناطق مختلف شهری به عنوان یک امر ضروری تاکید کرد.

عبدالله کعبی در جلسه هماهنگی که به منظور ساماندهی بساطی ها و خودروهای فروشنده اقلام مختلف در کنار خیابان ها در محل سرسرای اجتماعات شورای اسلامی شهر آبادان برگزار شد، گفت: از ابتدای آغاز به کار شورای اسلامی در دور پنجم تاکنون همکاری و تعامل بسیار خوبی میان این شورا با نیروهای ناجا و راهور در بحث جمع آوری بساطی ها، ایجاد نظم و روان سازی ترافیک انجام شده که امید می رود این همکاری های دو جانبه هر روز بیشتر و بهتر شود.

وی با ابراز گلایه از فراوانی وانت های فروش اقلام مختلف در سطح شهر و ایجاد بی نظمی، آلودگی و سد معبر برای شهروندان شده اند، ابراز نارضایتی شهروندان به این مسئله را در فضاز مجازی را به حق خواند و افزود: این خودروها به تعداد فراوانی از ورودی تا انتهای محدوده شهری آبادان در ذوالفقاری در دو مسیر اصلی و حتی بلوار ساحلی وجود دارند که سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان و حتی برخی دستگاه های خدمات رسان اعم از آتش نشانی و آمبولانس به دلیل ترافیک ناشی از ایستادن نا منظم شان ایجاد کرده اند.

کعبی اظهار کرد: متاسفانه به طور روزانه بر تعداد این دسته از خودروها که اقلامی همچون میوه، تره بار و ماهی را در گوشه خیابان به فروش می رسانند، افزوده می شود، که نیاز است تا شهرداران مناطق سه گانه شهری اکیپ واحد اجرائیات خود را در قالب دو یا سه خودرو فعالتر کنند تا با این دسته از بساطی ها آنهم بدون هرگونه درگیری، برخورد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: اگر چه این دسته از افراد با مشکلات مالی مواجه هستند اما نباید امرار معاش آنان برای دیگر شهروندان مشکل ساز شود.

کعبی با بیان اینکه واحد اجرائیات مناطق سه گانه شهرداری فاقد یک نیروی انتظامی در شاکله خود هستند، گفت: شهرداری ها چهار واحد اجرائیات دارند که برای انجام مسئولیت محوله خود به همراهی و همکاری بیشتر نیروی انتظامی نیاز دارند؛ بنابراین نظر اعضای شورا و شهردار برآن است که مدیران مناطق سه گانه شهرداری در تعاملی خوب با نیروی انتظامی برای انعقاد قرارداد همکاری در بخش اجرائیات داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از کار خرید دوربین های مدار بسته شهری به انجام رسیده است، افزود: ظرف یکی دو ماه آینده کار نصب آنها به انجام می رسد.

کعبی همچنین ساماندهی سرعت گیرها در مناطق سه گانه، اصلاح برخی دوربرگردان ها و جانمایی مکانی برای انتقال دست فروشان و بساطی ها را از شهرداران مناطق سه گانه شهری خواستار شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار