تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۴۸۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت خرمشهر:
۲۶۰ مورد HIV مثبت در خرمشهر شناسایی شده است
رئیس مرکز بهداشت خرمشهر از شناسایی ۲۶۲ فرد HIV مثبت در شهرستان خرمشهر از ابتدای طرح غربالگری ایدز خبر داد.

یدالله مصدر اظهار کرد: طبق آمار دریافت شده از ابتدای اجرای طرح غربالگری در سال ۸۱ تا سوم شهریور امسال شمار افراد آلوده به ویروس HIV مثبت  که در خرمشهر شناسایی شدند، ۲۶۲ نفر بوده که ۱۸ درصد این افراد را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به HIV مثبت در کشور ۳۷۰ هزار نفر است که ۱۹ درصد مبتلایان خانم هستند، افزود: خرمشهر در مقایسه با کشور در وضعیت نیمه آلوده قرار دارد که طبق شناسایی های انجام شده پراکنش آلودگی در مناطق مختلف شهرستان متفاوت است.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر در ادامه از رشد ۱۸ درصدی شناسایی مبتلایان به ایدز در خرمشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: طبق مشاوره های انجام شده با ضرب تعداد افراد شناسایی شده در عدد هفت می توان به رقم دقیق مبتلایان دست یافت که امیدواریم سایر افراد نیز شناسایی شوند.

مصدر به اقدامات درمانی در حال انجام برای HIV مثبت ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر مشاوره هایی که در مراکز و خانه های بهداشت انجام می شود روش های کاهش تعاداد مبتلایان به ایدز همچون توصیه به مصرف کنندگان مواد مخدر تزریقی برای ترک یا تغییر نوع اعتیاد از تزریقی به تدخینی و یا عدم استفاده از سرنگ مشترک و همچنین توصیه به رعایت نکات ایمنی در هنگام روابط جنسی نیز دنبال می شود.

وی افزود: راه سوم ابتدا از طریق مادر به فرزند است که در صورت شناسایی، تیم پزشکی با انجام اقدامات در زمان تولد نوزاد همچون انجام زایمان سزارین و تامین شیرخشک برای نوزاد متولد شده از مادر مبتلا به ایدز مانع انتقال بیماری ازمادر به کودک می شود.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر از انجام مشاوره و تست رایگان تشخیص HIV در تمام مراکز جامع سلامت خرمشهر به عنوان  دیگر اقدام پیشگیرانه یاد کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به برنامه های هفته ایدز در خرمشهر اشاره کرد و گفت: از ابتدای هفته ایدز آموزش در سطح مدارس متوسطه، حوزه های علمیه و پادگان ها انجام ، زنگ ایدز در دو مدرسه نواخته شد و با توجه به اینکه شعار روز جهانی امسال «من هم آزمایش می دهم: است، در طول هفته چادری در میدان مطهری و مرکز شهر برپا شده است که در آن تست تشخیص سریع HIV انجام می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار