تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۷۴۸۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سیاسی فرمانداری آبادان:
پیگیر احداث گذرگاهی از اروندکنار به عراق هستیم
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان از پیگیری برای احداث گذرگاهی از اروندکنار به عراق خبر داد.

بیژه ربیعی در جلسه بررسی مشکلات صادرکنندگان به عراق از مرز شلمچه که با حضور سرکنسول ایران در بصره و در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان برگزار شد، گفت: هر قدر در مرزهای ما رونق کسب و کار و درآمد پایدار بیشتر باشد بدون شک مرزهای ما امن تر خواهد بود و موضوع احداث گذرگاه اروند کنار به عراق نیز در همین راستا دنبال و انجام می شود.

وی افزود: شهرهایی که رونق کسب و کار و تعلق خاطر به سرمایه بیشتر باشد، مردم ماندگارتر هستند و نمود عینی آن را ما در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که مردم شهرهای آبادان و خرمشهر برای حراست از آنچه داشتند در شهر ماندند و با دشمن مقابله کردند.

ربیعی اظهار کرد: برای افزایش ضریب امنیتی در استان خوزستان باید رونق اقتصادی ایجاد کنیم که البته در این باره با مشکلاتی نیز مواجه می شویم که به طور حتم با تعامل و تلاش مداوم قابل حل هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان تصریح کرد: نگاه دولت و استاندار خوزستان آن است که اقتصاد شهرهای آبادان و خرمشهر متحول شود که اعلام این دو شهر تحت عنوان منطقه آزاد اروند بر اساس همین نگاه انجام شده است.

ربیعی با تاکید بر لزوم ایجاد گذرگاه آبی مشترک با عراق در اروندکنار یادآور شد: با فعال شدن این آبراهه مشترک، فعالیت تجاری علاوه بر شلمچه در اروندکنار هم گسترش پیدا می کند، اکنون در حال تهیه طرح توجیهی این پروژه برای ارائه به بالادست برای پیگیری و اجرای آن هستیم.

وی، حضور سرکنسول ایران در بصره را در آبادان  از دسته نگاه های حمایتی مسئولان به حوزه اقتصادی منطقه خواند و گفت: بیکاری بخش اعظم مراجعات مردمی به ما را تشکیل می دهد که به طور قطع با فعال سازی مرز تجاری اروندکنار از حجم مراجعان با موضوع بیکاری، کاسته می شود.

ربیعی افزود: قرارداد ایجاد یک شهرک صنعتی مشترک را با طرف عراقی منعقد کرده ایم که باید شهرک های صنعتی و بخش خصوصی تا پایان نیافتن زمان این قرارداد که یک ساله است، در این باره پیش بیایند، باید در چارچوب تفاهمنامه هایی که ایجاد می شود، تشریک مساعی نیز صورت گیرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار