تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۷۴۸۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ازدواج ۱۳ میلیون نفر در کشور به تاخیر افتاده است
مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: امروز طلاق بر خلاف گذشته یک فاجعه نیست و برای بسیاری از زوجین یک تصمیم کاملا عاقلانه و طبیعی است که موجب سرور آنها و حتی اطرافیان می شود. شادی ناشی از جشن طلاق با همه مذمت آن در نزد این گروه از همین زاویه نگاه نشات می‌گیرد

به گزارش ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی در نشست مشترک اعضای فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی افزود: امروز طلاق‌ها بیش از آنکه معطوف به مسائل مالی و کمبود اقتصادی باشند مربوط به فقر فرهنگی و تهاجم فرهنگ غرب است.

وی گفت: در این بخش تلاش شده با منطقی خواندن اموری چون عدم تقید فرد نسبت به همسر و اعمال محدودیت در مواجه با فرزند با تاکید بر نشانه‌های مدنیت و مقتضیات زیست در دنیای مدرن این شیوه زندگی تبلیغ و ترویج پیدا کند.

وی با اشاره به کاهش تعداد طلاق در نیمه نخست سال جاری گفت: هرچند این آمار موجب خرسندی است اما باید توجه داشته باشیم بر اساس گزارش ارائه شده تعداد ازدواج‌های انجام شده نیز به دلیل مشکلات معیشتی و دیگر مسائل فرهنگی کمتر شده است. به نحوی که عده‌ای هر چند به مزاح اما این گونه و با اغراق عامل اصلی طلاق‌ها را ازدواج اعلام می‌کنند.

جولایی با تاکید بر اجرای نظام مند سیاست‌های اجرایی کاهش طلاق و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آن گفت: امروز برای افزایش واقعه طلاق دلایل متعددی در بین جوانان و حتی سالمندانان ارائه می‌شود که شاید یکی از وجوه آن چه خوب یا بد، ریختن قبح جدایی در یک رابطه مشترک است.

ازدواج 13 میلیون نفر به تاخیر افتاده است

مدیرعامل ستاد دیه گفت: مشقت بار بودن زندگی و مخارج سنگین آن برای جوانان امروز منجر به افزایش سن ازدواج شده و آنهایی هم که در نهایت موفق به تشکیل خانواده می‌شوند. چون شخصیت‌شان در زندگی مجردی پخته شده و انواع آسیب‌های فردی و رفتاری را دیده یا تجربه کرده‌اند.

وی افزود: بنابر این قابلیت انعطاف و تطبیقشان با دیگران به رغم رفتارهای سنجیده آنها در کمترین حد ممکن قرار دارد و گروهی که به قول عامه امروز سن ازدواج‌شان در ایران به تاخیر افتاده جمعیتی بالغ بر 13 میلیون نفر گزارش شده است.

وعده های توخالی

جولایی تو خالی بودن برخی از وعده‌های مسئولان را از دیگر دلایل پایین بودن آمار ازدواج در کشور دانست و گفت: در زمینه کنترل آمار طلاق امروز فعالیت‌ و جلسات برخی نهادها را باید مصداق بارز تهیه نوشدارو پس از مرگ سهراب قلمداد کرد و کافی است به عنوان نمونه به قانون تسهیل ازدواج مصوب آذر 1384 نگاهی بیندازیم تا ببینیم چه میزان از وعده ‌ها در قالب قانون و الزام دستگاه‌ها و مسئولین محقق شده است.

مدیرعامل ستاد دیه افزود: در این بخش صحبت تنها عدد ریالی و دیگر تسهیلات نیست، شوربختانه فضای امروز جامعه در وضعیتی قرار دارد که بیش از آنکه بساط ازدواج برای جوانان آسان شده باشد، بهره‌وری جنسی و ازدواج سفید آنها بدون هر تعهد و هرگونه الزامات شرعی و عرفی و قانونی تسهیل شده است.
:
:
:
آخرین اخبار