تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۷۴۸۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عشایر کل کشور صاحب کارت شناسایی می‌شوند
قائم مقام سازمان امور عشایر ایران از تکمیل و صدور کارت شناسایی عشایر تا پایان برنامه ششم خبرداد و گفت: تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز، لبنیات و فرآورده‌های لبنی، بوم‌گردی و گردشگری، توسعه باغات در اراضی شیبدار از مهمترین برنامه‌های این سازمان است.

شاهپور علایی مقدم در حاشیه بازدید میدانی از عشایر غرب کرخه شهرستان شوش اظهار داشت: در سفر به شهرستان شوش با عشایر و سرگروه‌های عشایر غرب کرخه نشستی برگزار شد و از نزدیک مشکلات آنها و همچنین اسکان دائم عشایر با همکاری و هماهنگی مدیران امور عشایر همدان و خوزستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی از نگاه ویژه دولت و سازمان امور عشایر ایران نسبت به رفع مشکلات عشایر اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی از قبیل خط انتقال آب، حفرچاه آب برای آبیاری زمین‌های کشاورزی، امکانات زیرساختی و اسکان دائم عشایر این منطقه انجام شده است.

 قائم مقام سازمان امور عشایر ایران با اشاره به ساخت 250 واحد اسکان عشایر در غرب کرخه اظهار کرد: عشایری که سالانه از همدان به این منطقه کوچ می‌کنند برای ساخت مسکن و اسکان دائم مشکلاتی دارند که با هماهنگی مدیران امور عشایر خوزستان و همدان در نشست امروز نتایج خوبی گرفته شد.

وی بیان کرد: تسهیلات کم‌بهره برای تامین دام عشایر و همچنین ساخت مسکن آنها از محل تسهیلات کم درآمد سازمان امور عشایر ایران و با همکاری بنیاد مسکن کشور پرداخت می‌شود.

علایی مقدم تصریح کرد: امیدواریم از محل تسهیلات کم درآمد و با همکاری مدیران امور عشایر خوزستان و همدان در کوتاه‌ترین زمان شاهد رفع مشکل اسکان دائم عشایر غرب کرخه و ساماندهی آنان باشیم.

پرداخت پنج میلیارد ریال تسهیلات کم‌ بهره به عشایر شتردار

قائم مقام سازمان امور عشایر ایران گفت: برای اولین بار در استان خوزستان پنج میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و بدون ضامن با هدف توسعه پرورش شتر به عشایر شتردار شهرستان شوش پرداخت شد.

وی بیان کرد: سازمان امور عشایر ایران برنامه‌های متعددی را تدوین و به استانها ابلاغ نموده و از محل تسهیلات کم‌بهره درآمد عشایر را تا پایان برنامه ششم دو برابر کنیم.

علایی مقدم یادآورشد: در حال حاضر میانگین درآمد عشایر یک میلیون و یکصد هزار تومان است‌. امیدواریم از ظرفیت‌های قانون و تسهیلات کم‌بهره در هفت برنامه‌ای که ابلاغ شده این درآمد عشایر را افزایش دهیم.

قائم مقام سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر در جهت تولید و رونق اقتصادی بهترین و بیشترین نقش را دارند که باید در تمام زمینه ها به این قشر توجه ویژه صورت گرفته شود

وی بیان کرد:  تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز، تکمیل زنجیره تولید لبنیات و فرآورده های لبنی، توسعه کشت گیاهان دارویی، بوم گردی و گردشگری در زمان ییلاق عشایر، توسعه صنایع دستی، توسعه باغات در اراضی شیبدار و ایجاد شرکت های فنی و مهندسی و پشتیبانی از عشایر را از مهمترین برنامه ها و اقدامات سازمان عشایر برای خدمت رسانی بیشتر به این قشر است.

علایی مقدم به صدور کارت شناسایی عشایر کل کشور اشاره کرد و گفت: کارت شنایی عشایر کل کشور تا پایان برنامه ششم تکمیل می‌شود.

قائم مقام سازمان امور عشایر خاطرنشان‌کرد: حمایت از تعاونی های عشایری می‌تواند در افزایش درآمد و اشتغالزایی نقش بسزایی داشته باشد و دولت نیز حمایت خوبی از این تعاونی‌ها انجام داده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار