تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۷۴۸۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز:
خوزستان نیازمند ایجاد شهرک علمی و پژوهشی و شهرک کارآفرینی هست/ توسعه مکانی دانشگاه شهرداری اهواز با یاری شورای اسلامی شهر رقم خواهد خورد
خوزستان نیازمند ایجاد شهرک علمی و پژوهشی و شهرک کارآفرینی هست/توسعه مکانی دانشگاه شهرداری اهواز با یاری شورای اسلامی شهر رقم خواهد خورد
خوزنیوز: اسماعیل احمدی فررییس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز در مراسم گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو ضمن تبریک به همه ی دانشجویان فرهیخته و پرتلاش کشور، اظهار کرد: روز نماد استقامت، ایثار، گذشت وفرهنگ شهادت را به دانشجویان ایران، خوزستان و دانشجویان دانشگاه شهرداری اهوازتبریک می گویم، دراین روزباید نگاهی به تاریخ داشته باشیم و راه مردان علم سیاست، مذهب و بزرگانی که باعث شدند یک دوره علمی دوباره شکل بگیرد را پیش بگیریم.

وی با اشاره به امیرکبیر چهره ی برجسته ی علم و دانش که با تاسیس مدرسه ی دارالفنون کسانی را تربیت کرد که مستقیما در انقلاب بزرگ مشروطه نقش آفرین شدند، افزود:خوشبختانه امروزدانشجویانی همچون امیرکبیر که نماد سرداران علم در کشورهستند دردانشگاه های کشورتحصیل می کنند و قطعا امیر کبیرانی در دانشگاه شهرداری اهواز تربیت خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خوزنیوز احمدی فر اظهار کرد: رسالت اصلی جوانان، به ویژه دانشجویان درکشوراسلامی وانقلابی، دفاع پرانگیزه و بانشاط از آرمان های ضداستکباری وضد ظلم است و همین روحیه، کشورا تبدیل به الگویی برای ملت های مبارز دیگر نموده است.

وی با با اعلام اینکه دانشجویان دانشگاه شهرداری اهواز گام های مهم و استواری را در راه توسعه و پیشرفت علمی ایران اسلامی برداشته اند، تصریح کرد: دانشگاه شهرداری اهواز به سمتی می رود تا در جنوب کشور به یک قطب تحصیلی تبدیل شود، لذا دانشجویان به گونه ای تربیت خواهند شد که با تخصص خود به کشور و استان نهایت خدمت را داشته باشند.

رییس دانشگاه شهرداری اهواز درادامه، بیان داشت: در عمر چهار سال دانشگاه شهرداری اهواز با لطف خدا،اساتیدو دانشجویان موفق شدیم که هرمقامی را که باید درمیان دانشگاه های علمی کاربردی به دست آورد را کسب نماییم، سه سال متوالی دانشگاه شهرداری اهواز درسطح کشور مقام اول کسب نموده و برای اولین باردرکشور ازفصلنامه علمی و پژوهشی این دانشگاه رونمایی شد.

احمدی فر درمراسم گرامیداشت روزدانشجو خواستارتوسعه مکانی دانشگاه شهرداری اهواز و انتقال آن به فضای آموزشی متناسب با ظرفیت موجود شد و عنوان کرد: در حال حاضر نگرانی دانشگاه شهرداری اهواز نسبت به عدم تطابق میزان ظرفیت دانشجویان با مکان تحصیلی شان است.

وی، همچنین در ادامه با اظهار اینکه خوزستان باید مطابق با ظرفیت هایی که دارد در جهت تعلیم و آموزش دانشجویان گام بردارد، تاکید کرد: انتظار می رود شهردار کلانشهر اهواز به همراه اعضای شورای شهر،نسبت به این مهم اقدام و همکاری لازم را داشته باشند،درعین حال اگریک قطعه زمین برای گسترش مکانی دانشگاه شهرداری اهواز در نظر گرفته شود،قطعا ما به کمک اساتید و دانشجویان این دانشگاه آن را مطابق با سبک معماری اسلامی ایرانی احداث خواهیم کرد.

رییس دانشگاه شهرداری اهواز یاد آورشد:استان خوزستان ازتمام ظرفیت های لازم برخورداراست، استانی که پایتخت باستانی کشور،محور مقاومت در هشت سال دفاع مقدس،سرزمین نفت وانرژی است،امیدواریم با ایجاد زیرساخت های لازم،شاهدحضور پررنگ تر دانشجویان درعرصه های مختلف علمی،فرهنگی واجتماعی کشور برای خدمت رسانی هرچه بهتر باشیم.

دکتر احمدی فر در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دانشجو نماد صبر، استقامت، گذشت و فرهنگ شهادت و مقابله در برابر استعمار و استبداد است . این چهارمین سال است که ما برنامه روز دانشجو را برگزار می کنیم و استقبال خوبی نیز از این برنامه شده است و بحث های جدی با حضور اکثر مسئولان استان همچون نمایندگان مجلس و اعضای مجلس خبرگان رهبری اعضای شورای شهر و مدیران استان در آن صورت میگیرد .

ریاست دانشگاه شهرداری اهواز گفت: امروز در مورد شهرک علمی و پژوهشی در استان خوزستان و همچنین شهرک کارآفرینی که نیاز خوزستان هستند، بحث های مطرح شد تا سرمایه گذار خوزستانی، استاد دانشگاه، دانشجویان و نخبگان نیروی خود را جمع و به سرمایه ای برای استان و کشور تبدیل کنند .

وی گفت: همچنین بحث دیگری نیز در مورد ساختمان فعلی دانشگاه شهرداری اهواز مطرح شد. حقیقتاً این ساختمان در خور مردم خوزستان و همچنین شهرداری کلانشهر اهواز نیست. نیاز است که یک ساختمان جدید بر مبنای معماری ایرانی و اسلامی طراحی و ساخته شود تا در آینده جزو نماد ها و پروژه های ماندگار شهرداری اهواز به یادگار بماند و نمادی باشد برای استان خوزستان.

احمدی فر گفت: دانشگاه شهرداری اهواز برای چهارمین سال پیاپی در بحث موسسه مدیریت شهری و روستایی در کشور و میان دانشگاه های علمی کاربردی استان مقام اول را کسب کرده است. این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر کشور در زمینه های مختلف بخصوص در حوزه پژوهشی است. دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز تنها دانشگاه کشور است که در حدود ۱۶ طرح به وزارت کشور معرفی کرده که همه این طرح ها ملی هستند و اگر این طرح ها به یاری خدا و کمک به مسئولان استان و اعضای شورای شهر و شهردار استاندار حمایت شوند و مرحله اجرا برسند سرمایه ای عظیم برای استان خوزستان به وجود خواهند آورد

خوزستان نیازمند ایجاد شهرک علمی و پژوهشی و شهرک کارآفرینی هست/توسعه مکانی دانشگاه شهرداری اهواز با یاری شورای اسلامی شهر رقم خواهد خورد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

آغاز انقلاب اسلامی از دانشگاه ها بود/ تمام کشور به خوزستان مدیون هستند

تلاش و همت ریاست دانشگاه شهرداری و همت همکاران ایشان کارنامه پر افتخار را از موفقیت ها در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کلانشهر اهواز به وجود آورده است.ما می توانیم مشکلات را استان خوزستان حل کنیم و من نیز از طرف خودم و خودم های استان این قول را میدهم که برای حل مشکلات در کنار مردم و مسئولان باشیم. امروز یک همت و تلاش بزرگی در نمایندگان استان و مدیران به وجود آمده است تا بتوانیم بخشی از مشکلات این مردم را در سایه همت عزیزان برطرف کنیم.

به لطف خداوند دانشگاه شهرداری با این افتخارات امتیازات و ظرفیت بالا می تواند برخی از مسائل مربوط را حل کند همه ما باید بدانیم که ریشه مشکلات را در جای دیگر جستجو نکنیم من این مسئله را همواره در گفتگو و مسئولان ریاست جمهوری و جاهای دیگر مطرح و پیگیری کرده ام.

آیتالله عبدالکریم فرحانی، در مراسم روز دانشجو دانشگاه شهرداری اهواز با اشاره به تمدن اسلامی این نظام مقدس ما نشان داده میتواند تواناییهای دانشجویان عزیز را به دنیا نشان دهد، روزی که آن حرکت انقلابی در برابر آمریکا و نیکسون شکل گرفت، آغاز آن از دانشگاههای ما بود. مورخانی مانند گوستاو لوبون در کتاب تاریخ تمدن عرب اقرار میکند، تمدنی از مدینه آغاز شد در شرایطی که گوتنبرگ هنوز ماشین چاپ را اختراع نکرده بود، بیتالحکمه مسلمانان 6 میلیون جلد کتاب داشت.

وی افزود: برای اینکه غربیها تمدن ما را انکار کنند، توطئه ایرانی بودن و اسلامی بودن را بین ما رواج دادند. به عربها گفتند تمدن شما عربی است، به فارسها گفتند تمدن شما ایرانی است در حالی که واقعیت اصلی تمدن اسلامی ما است، همان تمدنی که 5 قرن با قطع نظر از قومیت و دیگر مسائل توانست دنیا را اداره کند و البته ایرانیها در بهوجود آمدن این تمدن نقش بیبدیلی داشتند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این نظام مقدس ما نشان داده میتواند تواناییهای دانشجویان عزیز را به دنیا نشان دهد، روزی که آن حرکت انقلابی در برابر آمریکا و نیکسون شکل گرفت، آغاز آن از دانشگاههای ما بود.

آیت الله فرحانی خطاب به دانشجویان و اساتید دانشگاه بیان کرد: خوزستان ما در شکلگیری تمدن اسلامی نقش بسیار عجیبی داشته، سابقه دانشگاه جندی شاپور، سابقه دروازه تشیع بودن ما و ورود امام رضا بیانگر نقش مؤثر خوزستان در تمدن اسلامی است.

وی با اشاره به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: ما الان در شرایطی هستیم که رهبر معظم انقلاب دارد این امید را در دنیا بهوجود میآورد که تحت هدایت الله میتوانیم دنیا را مدیریت کنیم، خوزستان نیز در ایران چنین شرایطی دارد و این ظرفیت تمدنی در این استان محقق شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: من در جلسات مجلس خبرگان نیز تأکید کردم که برادران و خواهران ما در خوزستان برای تحقق ظرفیت های موجود برای استقلال ایرانی آباد تلاش میکنند. امروز چنین عزمی در استان ما در دانشگاه شهرداری اهواز وجود دارد و این مسئله پیگیری میشود اما همانگونه که ریاست دانشگاه گفتند ما توقعاتی نیز داریم. من از نزدیک با مشکلات دانشجویان استان همچون اشتغال بومی و استفاده از ظرفیتهای آنها در عرصه های اشتغال مدیریت شاهد بوده ام. ما توقع زیادی در این مورد از مسئولان امر داریم و من این مسئله را به صورت رودررو از ریاستجمهوری خواسته ام و دو مرتبه ایشان را برای سفر به استان خوزستان دعوت کردم تا مشکلات را به چشم ببینند و به صورت ویژه راه چاره ای برای حل آنها بیندیشند. در مورد مشکلات به وجود آمده در مورد شهر خرمشهر و یاکشت و صنعت هفت تپه و گروه ملی فولاد نیز پیشبینی کرده بودیم و هشدارهای لازم را به رئیسجمهور داده بودیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان بیان کرد: خوزستان یک ظرفیت است، با عدم رسیدگی و پیگیری نکردنهای برخی از ما، این ظرفیت به نقطه ضعف تبدیل میشود که توقع ما این است که هر چه زودتر این روال درست شود.

وی افزود: مردم کشور نه تنها به خاک، بلکه به آب خوزستان هم مدیون هستند، مگرایران به نفت و گاز و بنادر خوزستان مدیون نیست؟ اصلا همه ظرفیتهای خوزستان متعلق به نظام اسلامی است اما حق مردم این استان است که با این همه قبولی در امتحانات در مقاطع مختلف و ایثارگری و ارادتی که نشان دادهاند، به آنها رسیدگی شود.

آیتالله فرحانی گفت: در این مدل تمدن اسلامی ایرانی ما، این مردم نشان دادند همراه هستند و با همند باید به این همگرایی کمک کنیم نه اینکه با عملکرد اشتباه ایجاد مسئله کنیم. خود من بارها شاهد بودم مقام معظم رهبری با وقت وسیع شخصا پیگیری میکنند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: از شهردار محترم و شورای شهر خواهش کردم و گفتم این مشکلات را در شهر اهواز میتوانیم حل کنیم و از طرف خودم و علمای خوزستان هم قول میدهم در کنار شما و در خدمت شما هستیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ریشه مسائل را جای دیگر نبریم چون همه به دست خودمان قابلیت حل شدن دارند، جالب است یک مرتبه به حضرت آقا درباره مسئله آب گفتم طرح شما 800 هزار هکتاری بوده که به 550 هزار هکتار تبدیل کردهاند که رهبر انقلاب گفتند. آقای فرحانی طرح من در اصل 2 میلیون هکتار بوده است که من تعجب کردم و گفتم در سال 75 گفتهاید 2 میلیون هکتار؟ که آقا فرمودند بله من گفتم خوزستان را آباد کنید کل ایران را تأمین میکند. این طرح همان موقع باید عملیاتی میشد نه اینکه بیست و چند سال بگذرد.

فرحانی در پایان خاطرنشان کرد: اساتید و بزرگان بدانند میتوانیم در خوزستان الگوی تمدن اسلامی را پیاده کنیم زیرا خوزستان خود نمونه یک ایران کوچک است، امام عزیز بسیار دقیق فرمود که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است و این بر ما است که دین خود را به اسلام ادا کنیم و باید سند اسلامی ایرانی پیشرفت را مدیریت کنیم.


علی ساری نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی:

تلاش دانشجویان بر ایجاد وحدت و یکپارچگی نیاز امروز جامعه است

علی ساری نماینده مردم شهرهای اهواز، کارون، باوی و حمیدیه با حضور در مراسم گرامیدشت روز دانشجو ضمن تبریک این روز به همه ی دانشجویان، گفت: امید وارم کلیه دانشجویان کشور به ویژه دانشجویان استان خوزستان همواره در دوره تحصیلی خود موفق باشند و از هیچ کوششی برای رسیدن به اهدافشان فروگذار نکند.

وی افزود: کشور و به ویژه استان خوزستان با توجه به شرایط پر فراز ونشیب فعلی نیازمند حضور قشر دانشجو است، دانشجویانی که همواره دغددغه هایشان منوط بر رصد مشکلات و موانع داخلی کشور است و از گذشته تا کنون باعث پیروزی و سربلندی ایران اسلامی بوده اند.

علی ساری، در ادامه تاکید کرد: اکنون که با مشکلات محلی، استانی وملی مواجه هستیم، میطلبد؛ کلیه دانشجویان برای ایجاد وحدت ویکپارچگی بر تلاش خود بیافزایند و از وجود و از ایجاد هرگونه نزاع و فتنه خودداری نمایند، تا بتوانیم از مشکلات کشور گریز داشته باشیم و راه حل های مناسب تری را بیابیم.

خوزستان نیازمند ایجاد شهرک علمی و پژوهشی و شهرک کارآفرینی هست/توسعه مکانی دانشگاه شهرداری اهواز با یاری شورای اسلامی شهر رقم خواهد خورد

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی:

مدیران خود را در معرض نگاه کنشگر دانشجویان قرار دهند

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت که دانشجو همیشه به وقایع زمان خود حساس و کنشگر است و همیشه میزان و معیار شرایط جامعه است.

همایون یوسفی گفت: با بررسی سوابق دانشجویی را در کشور فراز و فرود همواره در جنبشهای دانشجویی شاهدیم اما این فراز و فرود همیشه توأم با مسائل مهم کشور بوده است. در زمان های مناسب، جمعیت دانشجویی توانسته است واکنش مناسب نسبت به زمان خود و مسائل مورد نظر را داشته باشد.

وی ادامه داد: در همین باره من سخنان مقام معظم رهبری استناد میکنم که ایشان سیاست گری را به معنی تحلیل و فهم مسائل سیاسی را یکی از مشخصات بارز و لازم برای جریان دانشجویی میدانند و باز مقام معظم رهبری تاکید دارند که به هر حال دانشجویان نباید ابزاری بشوند برای جریانات سیاسی و احزاب سیاسی. بنابراین دانشجو همواره باید استقلال خود را داشته باشد و با تحلیل و فهم درست بدون آن که جریانات بتوانند از سوء استفاده و استفاده ابزاری کنند بتواند اقدامات خود را انجام دهد . این امر نیازمند انسجام از جهت ذهنی و هوشمندی در جامعه دانشجویی است.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر آن حضرت امام در ابتدای انقلاب یکی از وظایف مهم جمعیت دانشجویی را پیروی از اسلام می دانستند و دانشجویان بایداسلام را به عنوان محور قرار دهند و اکنون یکی از دلایل اصلی مبارزه استعمار با ما وجه اسلامی ما و جامعه دانشجویی ماست و این جامعه اگر برای اسلامی تاکید داشته باشد خواهد توانست بر استکبار ستیزی مورد نظر حضرت امام دست یابد و کار خود را پیش ببرد.

وی گفت: بصیرت دانشجویان اهمیت ویژه ای دارد و در هر کشوری اگر جامعه دانشجویی فعال باشد و بصیرت لازم را داشته باشد بسیاری از اوقات میتواند از خطرات داخلی و خارجی جلوگیری کند و چه بسا اکنون که مشکلات ما در بعد مدیریت ها و اقتصاد در کشور بالا گرفته است شاید جنبش دانشجویی نیاز به نظارت بیشتر بر این امور دارد تا بتواند با کنشگری واکنش گری خود مدیریت را مورد نظارت قرار دهد .درواقع مدیری موفق خواهد بود که خود را در معرض نگاه دانشجویان و در معرض کنشگری دانشجویان قرار دهد و اگر مدیر خود را ازمرز نظارت دانشجویان خارج ساخت یقیناً در دراز مدت موفق نخواهد بود و به نتیجه لازم دست نخواهد یافت.

همایون یوسفی در پایان گفت: نکته مهمی که ما در شرایط سخت اقتصادی و سیاسی به آن نیازمندیم این است که گفتگو را بیشتر کنیم. اکنون مشکلی که ما در بین جامعه، میان مردم و مسئولان داریم این است که گفتگوها کم شده است . گفتگویی میان مردم و مسئولین و گفتگوهای میان مردم نیز کم شده است و از طرفی نیز به علت رشد علمی که در دنیا و رشد شبکههای اجتماعی باعث شده است که فهم و درک مردم از بسیاری از مسائل افزوده شود و تحلیلی که مردم از مسائل دارند تحلیل واقعی تر است و به نظر میرسد که ما میتوانیم از هر فرصتی را برای گفتگوی بیشتر استفاده کنیم و جمعیت دانشجویی یکی از جمعهای است که میتواند فضای گفتگو را در کشور شروع کند.


سید محسن موسوی زاده عضو شورای شهر اهواز:

دستاوردهای بزرگ دانشگاه شهرداری اهواز قابل تقدیر است

سید محسن موسوی زاده عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در حاشیه این همایش و در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دانشگاه شهرداری اهواز مجموعه ارزشمندی است که در رشته های متنوع مشغول تدریس و آموزش دانشجویان هستند و یک مجموعه و فعالیتهای خوبی را در محیط دانشگاه مستقر کرده اند. تنوع رشته های ارائه شده در دانشگاه شهرداری اهواز موفقیتها و مقامهایی که در این سالها کسب کردند نیز نشان از آن است که مجموعه علمی کاربردی شهرداری اهواز همه توان خود را برای توسعه و ارتقاء سطح کیفی آموزش های ارائه شده در این مجموعه به کار گرفته است. این دستاوردهای بزرگ قابل تقدیر است. ما از ریاست محترم دانشگاه و اساتید این دانشگاه سپاسگزاریم و از همین رو انتظار می رود که مسئولان دانشگاه علمی کاربردی و همچنین شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز کمک کنند تا ما بتوانیم این مجموعه علمی و پژوهشی را توسعه دهیم و بتوانیم تا خدمات بیشتری را به جوانان شهر اهواز استان خوزستان ارائه دهیم.


مهران باباپور عضو شورای شهر اهواز:

وجود دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز یک ضرورت برای استان است

مهران باباپور عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این مراسم و در گفتگو با خبرنگار خوزنیوز گفت: با توجه به اینکه شهرداری در کارهای عمرانی، میدانی و عملیاتی کار می کند نیاز دارد که نیروهایش با بهرهگیری از آنچه در دانشگاه ها ارائه می شود در رشته های علمی و متجانس با فعالیت های شهرداری به روز باشند و این دانش را در دانشگاه ها فرا بگیرند.

باباپور گفت: آن گونه که از نام دانشگاه علمی و کاربردی پیداست فارغ التحصیلان این دانشگاه افراد آچار به دست و کسانی هستند که هم کار علمی و کاربردی انجام میدهند و کارهای عملیاتی را.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: وجود دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز یک ضرورت برای شهر و استان است و شهرداری و شورای شهر اهواز نیز تا آنجا که در وسع دارد تلاش می کند تا این دانشگاه به لحاظ علمی ، فیزیکی و برنامه ریزی رشد یابد و چرا که نتیجه های مثبت فعالیت دانشگاه به جامعه باز می گردد. از سوی دیگر هر چند که درب دانشگاه به روی تمامی افراد جامعه باز است اما به هر حال نیروهای شهرداری نیاز به آموزش دارند و همچنان که امکانات و وسایل و خدماتی به روز می شوند، کارکنان شهرداری نیز باید همواره به روز باشند.

وی در پایان گفت: شورای شهر نیز تلاش میکند تا زمانی که دانشگاه شهرداری لحاظ مالی و علمی ارتقاء یابد از هیچ کمکی دریغ نکند و با دید مثبت هر چه که ممکن است برای افزایش توان کیفی و کمی دانشگاه انجام دهد.


سید ناصر موسوی نژاد عضو شورای شهر اهواز:

از ظرفیت های دانشگاه علمی کاربردی شهرداری غافل مانده ایم

سید ناصر موسوی نژاد یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز در حاشیه این همایش را در گفتگو با خبرنگار خوزنیوز گفت: به اعتقاد اعضای شورا دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کلانشهر اهواز به عنوان یک فرصت علمی است. امیدواریم که علاوه بر آموزش ضمن خدمت که در ذات کار این دانشگاه است بتوانیم با توجه به آنچه در این دانشگاه تدریس می شود شهروندان محترم اهوازی را نیز به سوی این دانشگاه جذب کنیم و همچنین بنابر آنچه اعضای شورای شهر مد نظر دارند در رابطه با حمایت علمی و کاربردی و مشاوره به شهرداری جایگزین دیگر دانشگاه ها شود. این امر باعث میشود که هزینهکرد شهرداری کمی کاهش یابد و کنترل هزینه نیز در این خصوص صورت بگیرد. به هر شکل دانشگاه با وجود مدیریت قوی دکتر احمدی فر و همفکران ایشان در سیستم شهرداری و دانشگاه شهرداری ظرفیت بالایی دارد اما متاسفانه ما تاکنون از این دانشگاه غافل مانده ایم .

وی گفت: پانزده ماه از عمر شورا گذشته است و تاکنون تنها یک بار آقای احمدی در حضور اعضای محترم شورا رای شهر رسیدند و بیانات مبسوط علمی خود را ارائه داده اند. ما همه ما افسوس خوردیم که چرا این همه فرصتسوزی صورت گرفته است و ما متوجه نبودیم که در کنار آب جویای آب هستیم.

این عضو شورای شهر اهواز گفت: ان شاءالله تعالی در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در این باره حادث خواهد شد. از جمله دغدغه ای که دانشجویان عزیز در این مراسم ارائه دادند مبنی بر وجود یک مکان و جایگاه رسمی مختص دانشگاه شهرداری اهواز است . البته انتظار ما از دکتر احمدی فر این است که به صورت رسمی برای مکان دانشگاه پیشنهاد بدهد هرچند که در گذشته به صورت تلویحی زمین های اطراف چنیبه علیا پیشنهاد دادند. ما نیز صفرتاصد کمک حال ایشان خواهیم بود و ان شاءالله با اهدای قطعه زمین این دانشگاه از حالت اجاره ای و موقت و جایی که مورد ادعای دیگران واقع شود خارج خواهد شد چرا که در شرایط موجود دانشگاه به نهایت ظرفیت خود دست نخواهد یافت.

موسوی نژاد گفت: اکنون نه ما و نه مردم این قضیه را برنمی تابند و به محض این که از سوی ریاست دانشگاه پیشنهادی ارائه شود با توجه به اینکه پیشنهاد ایشان در مورد زمین پیشنهادی بسیار علمی و دلسوزانه است تمامی اعضا به صورت صد در صدی کمک حال ایشان خواهیم بود و ایشان را همراهی خواهیم کرد . دانشگاه شهرداری در منطقه بسیار فقیر چنیبه پیشنهاد زمین داده است و باعث میشود که املاک منطقه دارای ارزش افزوده شود و به رشد علمی منطقه نیز کمک کند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم بتوانیم سال بعد شاهد کلنگ زنی و جانمایی دانشگاه شهرداری اهواز باشیم. شهرداری اهواز افتخار میکند که بانی یک مرکز است که بتواند پردازش علمی در سطح شهر اهواز داشته باشد. ما میگوییم مالکان اصلی تمام املاک شهر مردم هستند و ما اگر بتوانیم این ظرفیت را ایجاد کنیم احترام بسیار بالای اعضای شورای شهر و شهرداری و مردم را نشان داده ایم . در دهه های اخیر در حق اهواز به لحاظ امکاناتی جفا شده است. در واقع کمک شهرداری به دانشگاه شهرداری کمک به مردم و احترام به خواسته های مردم است از سوی دیگر ما نیز بهره لازم را به لحاظ سازمانی از دانشگاه شهرداری خواهیم بود و مشاورههای لازم را به جای استفاده از دیگر دانشگاه ها از دانشگاه شهرداری خواهیم برد. مردم ما بدانند که دیدگاه ما در مورد دانشگاه شهرداری اهواز دیدگاه صرف سازمانی نیست بلکه یک دیدگاه کاملاً مردمی است وهرآنچه که ما می سازیم در طبق اخلاص تقدیم مردم عزیز اهواز می نماییم.


کعب عمیر عضو شورای شهر اهواز:

آمادگی اعضای شورای شهر در راستای گسترش مکان دانشگاه شهرداری اهواز

مهندس کعب عمیر عضو شورای شهر اهواز با حضور در مراسم گرامی داشت روز دانشجو این روز بزرگ را به همه ی دانشجویان و فرهیختگان کشور تبریک گفت و آرزوی موفقیت دانشجویان در کلیه امورات تحصیلیشان شد.

وی از اعلام آمادگی خود به همراه دیگر اعضای شورای شهر در راستای گسترش مکان دانشگاه شهرداری اهواز خبر داد و اظهار کرد: پس از بررسی های لازم بر آن شدیم که به حق و الانصاف می بایست این دانشگاه به مکانی دیگر منتقل شود. و قرار است به زودی مکانی متناسب با میزان ظرفیت دانشجویان برای این دانشگاه در نظر گرفته شود.

این عضو شورای شهر، تاکید کرد: می بایست برای افزایش سطح دانش برخی از پرسنل شهرداری در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز اقدامات اولیه را انجام دهیم تا افراد شاغل بامقطع زیر دیپلم در این دانشگاه حضور یابند و در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر گام های موثری برداریم.

فتح اله حاجتی عضو شورای شهر اهواز:

دانشگاه شهرداری اهواز یک پایگاه بزرگ علمی و فرهنگی برای شهرداری است

فتح اله حاجتی دیگر عضو شورای شهر اهواز با حضور در این مراسم، ضمن تبریک روز دانشجو، اظها کرد: دانشگاه شهرداری اهواز یک پایگاه بزرگ علمی و فرهنگی برای شهرداری است، و اگر کلیه پرسنل با مطقع تحصیلی زیر دیپلم و دیپلم در راستای افزایش سطح آگاهی و تخصص در دانشگاه شهرداری تحصیل کنند بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: دانشگاه شهرداری اهواز نیازمند مکانی مناسب تر می باشد، چرا که با افزایش روز به روز دانشجویان در این مکان علمی، نیاز به گسترش مکانی این دانشگاه از خواسته های بحق دانشجویان و مسئولان دانشگاه است.

این عضو شورای شهر خبر داد: من به همراه دیگر همکاران در شورای شهر اهواز آمادگی همکاری با دانشگاه شهرداری اهواز در راستای گسترش مکان مناسب را دارم و کمک می کنیم تا زمینی مناسب برای احداث این دانشگاه به همراه شهردار اهواز اخذ شود.

وی عنوان کرد: خواهشی که دارم تشویق پرسنل شهرداری برای تحصیل در دانشگاه شهرداری است تا متناسب با تخصصشان خدمات مناسب تری را ارائه دهند.


احمد سواری پروفسور دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر:

دانشگاه شهرداری اهواز فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خود را به خوبی پیگیری میکند

احمد سواری پروفسور دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: دانشگاه شهرداری اهواز فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خود را به خوبی پیگیری میکند و با بهره گیری از استانید مجرب کارهای پژوهشی را نیز آغاز کرده است دستاوردهای خوبی نیز در این باره داشته است. اگر امکانات و فرصت های لازم به ین دانشگاه داده شود در امور پژوهشی حرفهای مهمی در استان برای گفتن خواهد داشت. خواستههای ریاست دانشگاه نیز خواستههای به جا است و از آنجا که دانشگاه فضای آموزشی و پژوهشی بسیار کمی دارد بنابراین برای تضمین آینده دانشگاه لازم است بتوانند پروژههای عمرانی تحقیقاتی و کاربردی را اجرا کنند. برای پویا بودن این دانشگاه و تحرک که دانشگاه در علم ایجاد کرده است نیاز به یک فضا، ادوات تحقیقاتی و بکارگیری افراد برجسته استان دارد. ضروری به نظر می رسد که شهرداری و مدیران استانی به طور کلی به این مسائل توجه ویژه ای داشته باشند و بتوانند این خواستههای به حق را اجابت کنند تا تغییر و تحولاتی در استان ایجاد شود


دکتر اسماعیلی سروستانی مدیر گروه محیط زیست دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز:

دانشگاه شهرداری اهواز در حل مشکلات و معضلات استان نقش مهمی دارد

دکتر اسماعیلی سروستانی مدیر گروه محیط زیست دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز با گذشت حدود چهار سال از افتتاح به عنوان بازوی علمی شهرداری می تواند موثرترین بخش پژوهشی و علمی مشکلات شهری اهواز باشد. دانشگاه علمی کاربردی شهرداری با توجه به اساتید برجسته علمی که بعضی از این اساتید برند بینالمللی و علمی جهانی دارند میتواند در حل مشکلات شهری اواز و استان خوزستان نقش بسزایی را داشته باشد. این دانشگاه ۱۶ تحقیق و عنوان پژوهشی بین المللی و ملی و استانی را تقدیم وزارت کشور و دانشگاه علمی کاربردی استان کرده است که اگر اینها اگر به اجرا برسند بخش اعظم مشکلات استان حل خواهد شد . از سوی دیگر دانشگاه علمی کاربردی دارای دو هزار و ۴۰۰ دانشجو و حدود ۲۳۰ استاد است که در بخش اشتغال و امید به آینده نیز میتوان رتبه اول را به آن داد . انتظار ما این است که مشکلات دانشگاه علمی کاربردی اهواز از جمله فضا و مکانی که دانشگاه در حال حاضر در آن مستقر است حل شود و فضای شایسته و مناسب دانشجویان عزیز با با امید به آینده در این دانشگاه گام نهادند تهیه شود. از شورای شهر اهواز شهرداری درخواست داریم که این را در اولویت اول خود قرار دهند و دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز میتوانند به عنوان بازوی علمی در حل مشکلات و معضلات استان و شهرستان های استان نقش مهمی داشته باشد.


جهانگیر غیبی پور: دانشگاه شهرداری اهواز با کمبود فضای فیزیکی مواجه است

جهانگیر غیبی پور از اساتید دانشگاه شهرداری نیز ضمن تبریک روز دانشجو گفت امیدواریم این روز باشد فتح بابی باشد برای حل هرچه بیشتر مشکلات دانشگاه شهرداری چراکه این دانشگاه و مشکلات گوناگونی مواجه است و علیرغم تلاشهای رئیس دانشگاه و مسئولین مربوطه، با کمبود فضای فیزیکی مواجه است و ایاب و ذهاب نیز برای دانشجویان مشکل است. کلانشهر اهواز و منزلت ویژه ای در کشور دارد و دانشگاه شهرداری در این چند سال در سطح کشور جا افتاده است و امکاناتی که به دانشگاه ارائه میشود در خور این جایگاه و منزلت باشد. انتظار میرود که شهردار و شورای اسلامی شهر بیش از پیش در راستای رفع مشکلات کوشش کنند

عکس ها: عبدالوهاب کروشاوی


:
:
:
آخرین اخبار