تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۷۴۸۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار:
جوانان ازتسهیلات اشتغالزایی دولت استفاده کنند
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: با توجه به برنامه های اشتغالزایی دولت، جوانان می توانند با طرح هایی که توجیه اقتصادی و پشتوانه دانش بنیان دارد از فرصت به وجود آمده استفاده کنند.
 علی حسین حسین زاده  با تاکید بر اینکه از دستگاه های متولی و همچنین بانک های عامل خواسته شده با دقت بیشتری طرح های متقاضیان را بررسی کنند، اظهارداشت: استان خوزستان از ظرفیت قابل توجهی در بحث اشتغال و رونق صنایع برخوردار است.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان طرح بازآفرینی شهری را یکی از طرح های مناسب دولت در جهت ایجاد فرصت های مناسب شغلی دانست و گفت: سهم تسهیلات استان خوزستان از این طرح که به عنوان یک اقدام مشترک بین دولت و بخش خصوصی محسوب می شود مبلغ یک هزار 913 میلیارد ریال است.
حسین زاده خاطرنشان کرد: پیش بینی ها نشان می دهد که با اجرای این طرح پنج هزار و 500نفر مستقیم و هشت هزار و 200 نفر غیر مستقیم در سال اول آن مشغول به کار می شوند.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان همچنین به طرح اشتغال فراگیر در استان اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح مبلغ 12 هزار و 237 میلیارد ریال تسهیلات برای استان در گرفته شده است که برابر آخرین اعلام اداره کل کار، رفاه و تامین اجتماعی استان تا کنون 630 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی بیشترین استقبال کارآفرینان استان را در حوزه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی دانست و گفت: در طرح اشتغال پایدار روستایی نیز طی 6 ماه نخست امسال مبلغ یک هزار و 734 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
حسین زاده تصریح کرد: از این میزان تسهیلات تا کنون 103 درصد یعنی مبلغی بیش از سقف تعیین شده تسهیلات جذب طرح ها شده اما تلاش هایی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال انجام است که این مبلغ در حوزه اشتغال پایدار روستایی افزایش پیدا کند.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان همچنین به افزایش ظرفیت استان در حوزه حمایت از صنایع کوچک از طریق تسهیلات ارزان قیمت اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز حدود 20 هزار میلیارد ریال میزان تسهیلاتی است که اختصاص خواهد یافت و ضوابط و سیاست گذاری آن در معاونت اقتصادی استانداری خوزستان در حال نهایی شدن است.
گفتنی است، در سال گذشته مبلغ پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای صنایع کوچک تامین شد تا این تسهیلات به واحدهای نیمه تمام که حداقل 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ‌اند کمک کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار