تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۷۴۹۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک فعال کارگری عنوان کرد:
نحوه واگذاری کارخانه‌ها عامل ایجاد مشکلات کارگری
یک فعال کارگری گفت: در نحوه واگذاری برخی از کارخانه‌ها و شرکت‌ها به بخش‌های خصوصی مشکلاتی وجود دارد و این مسایل باعث مشکلات کارگری در استان شده است.
 هوشنگ درویش با اشاره به مشکلات کارگری استان اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در بحث اعتراضات کارگری در استان در شرکت‌های گروه ملی فولاد ایران و نیشکر هفت تپه به وجود آمد، تلاش شد تا خواسته‌های صنفی کارگران محقق شود.

وی افزود: بر اساس خواسته‌های صنفی کارگران، اقدامات خوبی در راستای حل مشکلات آن‌ها انجام گرفته است و تلاش شده تا این مشکلات در حد امکان مرتفع شود.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌هایی صورت بگیرد تا حقوق و مطالبات کارگران در استان به شکل منظم و مستمر پرداخت شود تا دیگر شاهد اعتراضات کارگری در استان نباشیم.

درویش با بیان این‌که همیشه مشکلات کارگری وجود دارد، ادامه داد: در نحوه واگذاری برخی از کارخانه‌ها و شرکت‌ها به بخش‌های خصوصی مشکلاتی وجود دارد و این مسایل باعث مشکلات کارگری در استان شده است. در صورتی که کارخانه‌ها به افراد توانمند واگذار شود، قطعا دیگر چنین مسایلی را نخواهیم دید.

وی عنوان کرد: باید افرادی که شرکت‌ها را مدیریت می‌کنند و یا مالکیت شرکت‌ها و کارخانه‌ها را به عهده دارند، آینده شغلی کارگران را تضمین کنند. در این زمینه بر اساس قانون باید با کارگران حداقل تا 5 سال قرارداد بسته شود  و همه حقوق و مزایای کارگران نیز به آن‌ها پرداخت شود.

این نماینده کارگری خاطرنشان کرد: کارخانه‌ها باید در زمینه‌ای که مشغول به کار هستند، به کار خود ادامه دهند و در بخش‌های غیر مرتبط سرمایه‌گذاری نکنند زیرا این مسایل است که در انتها منجر به اعتراضات کارگری و سایر مشکلات می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار