تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۷۴۹۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عدم ایمن سازی پروژه برج طاووس خسارات مالی و جانی در پی دارد
شهردار دزفول با تأکید بر ورود مقام قضائیی برای ایمن سازی پروژه برج طاووس گفت: عدم ایمن سازی پروژه برج طاووس خسارات مالی و جانی در پی دارد.
محمد علی دوایی فر  با اشاره به ریزش بخشی از برج طاووس، اظهار کرد: ایمن سازی برج طاووس باید انجام شود در غیر اینصورت خسارات فراوانی ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: رها شدن پروسه ایمن سازی برج طاووس امکان خسارات مالی و جانی خواهد داشت به همین منظور برای ایمن سازی دیواره‌های ناپایدار، درخواست تخلیه ملک و تحویل آن به شهرداری را داشتیم که با مقاومت شریک پروژه مواجهه شدیم.

شهردار دزفول با اشاره به اینکه هنوز هم این احساس را داریم که اگر به این موضوع ورود نکنیم، مشکلات عمده‌ای به‌وجود خواهد آمد، افزود: شورای شهر دزفول بدلیل ناتوانی پیمانکار پروژه طاووس و عدم اجرای تعهدات قرارداد را با پیمانکار قبلی فسخ کرده است.

وی افزود: با توجه به مقاومت طرف مقابل در نهایت این موضوع به دستگاه قضائی ارجاع شد و به‌شدت پیگیر موضوع هستیم تا بتوانیم با حکم دادستانی به قضیه ورود کنیم و بتواینم دیواره‌ها را ایمن کنیم، تا مشکلی به‌وجود نیاید.

دوایی‌فر گفت: پیش از این به طرف شریک اعلام کردیم، که اگر خدای ناکرده اتفاقی بیفتد مسئول هستید، به‌دلیل اینکه نه خود ظرفیت و توان ایمن سازی پروزه را دارد و نه اجازه ورود ما را می‌دهد، هفته قبل نیز به فرماندار دزفول نامه دادیم و درخواست مطرح شدن این موضوع در شورای تامین داشتیم.

شهردار دزفول گفت: اگر خدای ناکرده دیواره‌های سمت خیابان ریزش کند، تمام تاسیسات شهری از جمله آب،برق گاز و وسایل نقلیه خسارت وارد خواهد کرد، اما حکم مقام قضائی لازم است تا بتوانیم تحویل بگیریم و نسبت به ایمن سازی اقدام کنیم.

وی بیان کرد: انجام ایمن سازی پروژه هزینه بالایی دارد، اما تامین جان مردم کار واجبی است که باید هرچه سریعتر پیگیری شود.

علت آب گرفتگی‌های اخیر دزفول

دوایی‌فر گفت: باتوجه به آمادگی که همکاران دارند و با توجه و به استقرار شبانه روزی هر‌مشکلی که جلوی عبور آب را بگیرد فوری رفع انسداد می‌شود.

شهردار دزفول افزود: با توجه به حجم بالای بارندگی بعضا برخی از جوی‌های آب کشش انتقال آب را نداشته به همین دلیل در برخی نقاط طبیعی است که مشکلاتی به‌وجود بیاید.

دوایی فر گفت: دور گذشته باران در هفته قبل یکی از سیل بندهای ما در زیبا شهر در واقع ورودی حجم آب بالا دست مشکلاتی به‌وجود آورد که بلافاصله رفع شد.

وی گفت: در یکی از محله ها ریزش سقف یک خانه قدیمی را داشتیم که یک نفر با توجه به بافت قدیمی دزفول باید آمادگی لازم را داشته باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار