تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۷۴۹۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دومین کنگره بین‎المللی گندی‎شاپور برگزار می‎شود
مدیر پایگاه میراث فرهنگی گندی‎شاپور و ایوان کرخه از برگزاری دومین کنگره بین‎المللی گندی‎شاپور در اسفند ماه سال جاری خبر داد.
 یعقوب زلقی با اعلام این خبر افزود: دومین دوره این کنگره باحضور اندیشمندان، پژوهشگران و محققان خارجی از دانشگاه‌های مطرح اروپایی، آسیایی و آفریقایی اوایل اسفندماه جاری در دانشگاه جندی‎شاپور دزفول برگزار می‎شود. 
  
او عنوان کرد: این کنگره بامشارکت دانشگاه‌ها، نهادهای بین‎المللی و مهمانان خارجی از دانشگاه‌های شرق‎شناسی ناپل، بلونیا، استانبول و دانشگاه آلمان طی دو روز متوالی در هفته نخست اسفندماه برپا خواهد شد. 
  
مدیر پایگاه میراث فرهنگی گندی‎شاپور و ایوان کرخه با اشاره به اهداف مهم این کنگره بین‎المللی اظهار داشت: بازشناسی هویت تاریخی شهر دانشگاهی بیمارستانی گندی‌شاپور و نقش تولید علم و دانش در گندی‌شاپور باستان، و ارائه ارزش‎های علمی، فرهنگی و آموزشی ایران باستان در ۱۸ قرن پیش به جهانیان از جمله محورهای دومین کنگره بین‎المللی گندی‎شاپور محسوب می‎شود. 
  
وی با بیان این‎که این کنگره با حضور ویژه وزیر علوم، دبیر سازمان یونسکو و مسئولان کشوری و استانی برپا خواهد شد گفت: در روز نخست کنگره قرار است پس از مراسم افتتاحیه، سخنرانی رئیس کنگره و مهمانان ویژه انجام شود و سپس در روز دوم بازدید میدانی از محوطه تاریخی گندی‎شاپور، سازه‎های آبی آن، آرامگاه یعقوب لیث‎صفاری در دستور کار خواهد بود. 
  
به منظور بازشناسی ابعاد تاریخی، علمی و فرهنگی نهاد علمی گندی‎شاپور باستان و بررسی زمینه‎های فرهنگی و اجتماعی  پدیدآیی، تحول و پیامدهای این میراث ارزشمند جهانی با پیشینه 1800 ساله آموزش عالی ایران که اکنون در شهرستان دزفول در دل خاک مدفون است و همچنین معرفی نقش آن در توسعه تمدن بشری که جایگاه به سزایی در تقویت خودباوری ملی و افزایش نفوذ علمی و فرهنگی ایران در مجامع بین‎المللی در راستای تقویت دیپلماسی علمی کشور، اولین کنگره بین‎المللی گندی‎شاپور نیز با همکاری و حمایت معنوی عالی‎ترین مقامات علمی کشور و مجموعه‎ای از نهادها و سازمانه‎ای علمی کشور در اسفندماه ماه 1395در دانشگاه گندی‎شاپوردزفول برگزار شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار