تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۷۴۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس:
شواهد نشان می‌دهد دولت در حال آماده سازی شرایط برای افزایش نرخ بنزین است
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که درخواست افزایش نرخ بنزین هنوز به صورت رسمی از سوی دولت ارائه نشده اما شواهد نشان می‌دهد که دولت در حال آماده سازی شرایط برای افزایش نرخ بنزین است، گفت: اگر دولت در لایحه بودجه امسال بحث افزایش نرخ بنزین را مطرح کند، مجلس نیز درصد مشخصی را خواهد پذیرفت.
هدایت الله خادمی با اشاره به بحث افزایش قیمت بنزین در بازار اظهار کرد: دولت از سال 92 تا سال 96 می‌توانست با شیب ملایمی قیمت سوخت را افزایش دهد اما به دلیل مسایل سیاسی این کار را انجام نداد.

وی افزود: دولت به یکباره در لایحه بودجه 96، بحث افزایش قیمت بنزین را تا حدود 60 درصد مطرح کرد اما با توجه به این‌که این موضوع یک شوک اساسی به اقتصاد کشور بود، مجلس این افزایش قیمت را نپذیرفت.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت در طول این سال‌ها با شیب ملایمی قیمت بنزین و حامل‌های انرژی را افزایش می‌داد، قطعا مجلس نیز این افزایش قیمت‌ها را می‌پذیرفت اما افزایش چندین درصدی نرخ بنزین، آن هم به یکباره ممکن نیست.

خادمی عنوان کرد: در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور به شکلی است که قیمت سوخت به هر میزانی که باشد، پس از مدتی با پایین آمدن ارزش پولی کشور مجددا عنوان می‌شود که قیمت سوخت پایین است زیرا نمی‌توانیم ارزش پایه پولی کشور را حفظ کنیم.

وی با بیان این‌که درخواست افزیش نرخ بنزین هنوز به صورت رسمی از سوی دولت ارائه نشده اما شواهد نشان می‌دهد که دولت در حال آماده سازی شرایط برای افزایش نزخ بنزین است، خاطرنشان کرد: اگر دولت در لایحه بودجه امسال بحث افزایش نرخ بنزین را مطرح کند، مجلس نیز تا درصد مشخصی را خواهد پذیرفت.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
چشم بسته غیب گفتی
احسنت بر این همه هوش
:
:
:
آخرین اخبار