تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۷۴۹۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده مرزبانی خرمشهر:
تعامل ایران و عراق موجب تقویت امنیت در مرز شلمچه شده است
فرمانده مرزبانی خرمشهر با بیان اینکه در حوزه انتظامی و مرزی تدابیر امنیتی خاصی در نظر گرفته‌شده و امنیت مطلوب در شلمچه ایران و عراق برقرار است گفت: این امنیت حاصل تعامل خوب نیروهای مرزبانی ایران و عراق است.
   سرهنگ محمود عزیزی توسعه و رونق اقتصادی را بدون تامین امنیت میسر ندانست و افزود:مرزبانان ایران و عراق در بصره، آبادان و خرمشهر با توافق مشترک امنیت لازم را در حوزه مسافری ، تجاری و اقتصادی در گذرگاه مرزی شلمچه برقرار کرده اند.
وی افزود:با هماهنگی انجام‌شده در حوزه انتظامی با افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس و در حوزه مرزی با تشدید اقدامات خاص امنیت مطلوب خاصی در مسیر منتهی به پایانه مرزی و نوار مرزی ایران و عراق در شلمچه حاکم است.
سرهنگ عزیزی کنترل دقیق نوار مشترک مرزی از سوی مرزبانان هر دو کشور را موجب تحکیم انتظامات مرزی دانسته و افزود: همکاری نزدیک و پایاپای از سوی نیرو‌های مرزبانی 2 کشور موجب تثبیت امنیت در نوار مشترک مرزی شده است.
به گزارش ایرنا هیاتی از مرزبانی جنوب عراق، مرزبانی شلمچه و گمرک شلمچه عراق روز یکشنبه به‌منظور بررسی روند ورود بدون روادید اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند با هم دیدار کردند.
ورود اتباع عراقی بدون روادید از مرز شلمچه 9 آذر 1396 اجرایی شد و تا 14 مهرماه امسال ( 1397) 500 هزار نفر با بهره مندی از این امتیاز بدون روادید به منطقه آزاد اروند سفر کردند.
ورود اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند از مرز شلمچه پیش از اربعین امسال تاکنون متوقف شده است.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس قرار گرفته و شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت هایی نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
گذرگاه مرزی شلمچه در فاصله 15 کیلومتری خرمشهر قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار