تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۷۴۹۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خسارت ۱۸ میلیارد تومانی باران و طوفان شدید به مزارع کشاورزی شهرستان شوش
مدیر جهاد کشاورزی شوش از کشت بی‌سابقه محصول کلزا در این شهرستان خبرداد و گفت: بارش باران همراه با تگرگ و باد شدید در روزهای گذشته بیش از ۱۸ میلیارد تومان به مزارع کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

علیرضا ملک‌زاده مدیر جهاد کشاورزی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بارش بی سابقه باران همراه با تگرگ و باد شدید در روزهای گذشته بیش از 18 میلیارد تومان به مزارع کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

وی گفت: بیشترین خسارت به مزارع چغندقند، سبزی و صیفی جات، گندم و کلزار وارد شده و همچنین حدود هشت هزار تن از تولیدات کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شده است. در روزهای آینده آمار دقیق از میزان خسارت اعلام خواهد شد، درحال حاضر کارشناسان این اداره در حال جمع‌آوری کل خسارات شهرستان شوش هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شوش به کشت گندم در سطح بیش از 60 هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان شوش اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از هشت هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان گندم کشت شده است.

ملک‌زاده با اشاره به سطح زیر کشت چغندر در شهرستان شوش بیان‌کرد: تاکنون سه هزار و 800 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان زیر کشت چغندر قند رفته است. سطح زیر‌کشت چغندر قند در شوش معادل 50 درصد کل سطح زیر‌کشت استان خوزستان است. با 6 کارخانه اصفهان، کرمانشاه، قزوزین،  اسلام آباد، بیستون کرمانشاه، قزوین، شهرکرد، همدان و کارخانه قند شوش قرارداد بسته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شوش به سطح زیرکشت کلزا در شهرستان شوش اشاره کرد وگفت: بیش از 4 هزار و 700 هکتار محصول کلزا در این شهرستان کشت شده و نسبت به سال‌های گذشته افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است. انتظار داریم شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه شوش هرچه سریعتر نسبت به تامین سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی این شهرستان اقدام کند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار