تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۷۴۹۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت‌نام ۱۳۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در مدارس خوزستان
مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: یک هزار و۳۰۰ کودک بازمانده از تحصیل پس از شناسایی و برطرف شدن مشکلات آن‌ها در مدارس خوزستان ثبت‌نام شدند.

غلامرضا صدیق راد در جشن پایان پروژه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل استان خوزستان که در تالار ملی حفاری اهواز و با حضور کودکان بازمانده از تحصیل و خانواده‌های آنان برگزار شد اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام‌شده در حوزه معاونت امور اجتماعی بهزیستی از مردادماه سال جاری، فرآیند اجرای طرح با دریافت لیست اسامی کودکان بازمانده از تحصیل آغاز شد.

وی افزود: امروز تلاش مددکاران و کارشناسان بهزیستی به ثمر نشست و یک هزار و300 کودک بازمانده از تحصیل پس از رفع موانع و پیگیری مشکلات آن‌ها در مدارس خوزستان ثبت‌نام شدند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان ادامه داد: در ابتدای طرح، لیست اسامی کودکان بر اساس شهرستان تفکیک و مؤسسات مجری طرح که شامل کلینیک‌های مددکاری و مؤسسات تحت نظارت اداره کل بهزیستی خوزستان بودند؛ مشخص‌شده و پس از برگزاری جلسه توجیهی چگونگی اجرای فرآیند، طرح شناسایی و بازگشت کودکان به تحصیل در 27 شهرستان آغاز شد.

صدیق راد با اشاره به فرآیند چهار مرحله‌ای طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل گفت: ارسال لیست معرفی کودکان بازمانده از تحصیل به مؤسسات همکار بهزیستی در اجرای طرح، برقراری تماس با والدین،  اخذ اطلاعات، مراجعه به محل سکونت کودکان برای مشخص کردن صحت اطلاعات (وضعیت اقتصادی- اجتماعی خانواده، موانع بازماندگی از تحصیل کودک)، تدوین برنامه برای کمک به رفع موانع و بازگشت کودکان به تحصیل، غربالگری کودکان و فراهم کردن شرایط بازگشت به تحصیل و ثبت‌نام کودک در مدرسه ازجمله مراحل اجرای این فرآیند است.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح به‌طور میانگین 5 نفر در هر شهرستان مشغول شناسایی کودکان بوده و هزینه شناسایی هر کودک به‌طور میانگین 5 میلیون ریال برآورد می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان همچنین گفت: در حال حاضر خانواده‌های بسیاری از کودکان برای بازگشت به تحصیل و نگهداشت در مدرسه، نیازمند هزینه تهیه و یا تعمیر مسکن، هزینه درمان، اشتغال والدین و ایجاد منبع درآمد و تأمین و رفع مشکلات معیشتی و هزینه‌های جاری زندگی هستند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار