تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۷۵۰۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهار سیل با دبی 1700 متر مکعب بر ثانیه در هندیجان
معاون طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان از مهار سیلاب با دبی حدود 1700 متر مکعب بر ثانیه توسط کانال کنترل سیلاب هندیجان خبر داد.

مهار سیل با دبی 1700 متر مکعب بر ثانیه در هندیجان

به‌گزارش خوزنیوز؛ آرش محجوبی با اعلام این خبر افزود: بر اثر بارندگی‌های اخیر خوزستان که در 50 سال گذشته بی‌سابقه بود‌، سیلابی با دبی حدود 1700 متر مکعب بر ثانیه شهرستان هندیجان را در معرض خطر قرار داد که خوشبختانه سیستم کانال کنترل سیلاب این شهر با موفقیت نسبت به عبور سیلاب و هدایت آن به سمت اراضی تحت طغیان خلیج فارس عمل نمود و از بروز خسارات هنگفت به شهرستان هندیجان و اراضی کشاورزی منطقه، تاسیسات آبیاری و زهکشی احداث شده جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: پروژه احداث سیستم کانال کنترل سیلاب هندیجان به‌منظور حفاظت از شبکه 50 هزار هکتاری آبیاری و زهکشی در برابر سیلاب با دوره بازگشت 25 ساله و همچنین حفاظت شهر هندیجان در برابر سیلاب با دوره برگشت 100 ساله در سال 1389 در کیلومتر 35 محور اصلی ماهشهر- هندیجان وارد فاز اجرا شد و در سال 1395 عملیات اجرایی آن به پایان رسید.

معاون طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان افزود: این سیلاب‌بر با عرض کف 500 متر و طول 5 کیلومتر سیلاب را به هور هندیجان تخلیه می‌کند.

مهار سیل با دبی 1700 متر مکعب بر ثانیه در هندیجان

محجوبی یادآور شد: سیلاب‌بر مذکور در سال‌های 91 و 93 در هنگام احداث توانسته بود با عبور سلاب‌های مخرب نقش مهمی را در حفاظت از اراضی طرح و شهر هندیجان و روستاهای اطراف ایجاد کند.

به همین منظور فرماندار شهرستان هندیجان و مسئولان محلی منطقه ضمن بازدید و اعلام رضایت از عملکرد سازمان آب و برق خوزستان در طرح‌های انجام شده و در دست اجرا، از عملکرد و تلاش‌های مسئولان اجرایی این سازمان در منطقه قدردانی کردند.
:
:
:
آخرین اخبار