تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۷۵۰۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشکیل جلسه کارگروه گردشگری با تاکید بر ارتقاء سهم بوم گردی در صنعت گردشگری استان خوزستان
خوزنیوز: جلسه کارگروه گردشگری با حضور کارشناسان ادارات کل منابع  طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست استان خوزستان و به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان صبح امروز (دوشنبه ۱۹ آذر ۹۷) در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

در این جلسه حمید میرعلایی با تاکید بر اهمیت جاذبه ها و میراث های طبیعی استان خوزستان گفت: امروزه میل سفر به مناطق طبیعی و عرصه های منابع طبیعی بیش از گذشته در بین مردم رونق پیدا کرده و بر این اساس مردم به عرصه های منابع طبیعی که دارای جاذبه های طبیعی هستند سفر می کنند و علاقه مند به تجربه زندگی در طبیعت هستند.

میرعلایی گفت: این مسئله می تواند باعث اشتغالزایی مردم بومی و جوامع محلی و همچنین توسعه و ترویج کشت گونه های بومی و داروهای گیاهی و غیره  شده و گردشگران هم علاقه مند به صرف هزینه برای خدمات بومی و سنتی هستند، این چرخه می تواند باعث پیشرفت صنعت اکوتورسم گردد.

در این نشست پیمان نبهانی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اینکه بوم گردی بر اساس جغرافیای اقلیمی و قومی هر منطقه اشکال مختلفی دارد و بر این اساس استان خوزستان دارای جذابیت های منحصر به فردی است در این زمینه است که گردشگران را مجذوب خود می کند گفت: گردشگران در تجربه بوم گردی به خوزستان علاوه بر آشنایی با مهمان نوازی  و سنت ها و آداب و رسوم مناطق مختلف استان می توانند از طبیعت بکر و متنوع  لذت برده و آرامش منحصربه فردی را تجربه کنند.

نبهانی گفت: اقامتگاه های بوم گردی باید در  محیط بومی و طبیعی و با رعایت ضوابط زیست محیطی به نحوی که با بافت تاریخی، و معماری بومی و منظر طبیعی منطقه و تعامل با جوامع محلی هم خوانی داشته باشند تاسیس گردند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خوزستان همچنین گفت: بر اساس اساس برنامه های پیش بینی شده در معاونت گردشگری میراث فرهنگی خوزستان ما بایستی تا ۷ سال آینده تعداد مراکز بوم گردی در استان را به سقف ۵۰۰۰ واحد رسانده و برای نیل به این هدف و بر اساس این چشم انداز برای سال ۲۰۲۵ میلادی، شعار "خوزستان پایتخت بوم گردی ایران" را پیشنهاد کرده ایم.
:
:
:
آخرین اخبار