تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۷۵۰۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز در هفته پژوهش
مدیر امور پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: انجام موفقیت‌آمیز پروژه‌ها در دانشگاه شهید چمران اهواز باعث جلب اعتماد صنایع به دانشگاه شده است. 

علیرضا کیاست در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش که امروز، 19 آذرماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هفته پژوهش 24 تا 28 آذرماه برگزار می‌شود و طبق آیین‌نامه ابلاغ شده، توجه به سمت پژوهش‌های کیفی و کاربردی است. بنابراین این موضوع را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داد‌ه‌ایم.

وی ادامه داد: اولین روز هفته پژوهش شنبه، روز مدرسه و دانشگاه در نظر گرفته شده است که درب‌های دانشگاه به روی همه باز خواهد بود. هدف از این برنامه، بازدید دانش‌آموزان، دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها، اقشار مردم و کارشناسان صنایع از دانشگاه است. از اهداف هفته پژوهش این است که پژوهش به بطن جامعه وارد شود. متاسفانه شاهد این هستیم که جامعه از پژوهش‌هایی که در دانشگاه اتفاق می‌افتد، فاصله گرفته است.

وی عنوان کرد: معضلات در استان خوزستان زیاد هستند اما کارهایی هم در حال انجام هستند. چند سال اخیر پروژه‌های خوبی انجام گرفته که باعث جلب اعتماد صنایع به دانشگاه شهید چمران اهواز شده است. دانشگاه ممکن است از مشکلاتی که در صنعت وجود دارد بی‌خبر باشد، بنابراین در نمایشگاه هفته پژوهش، از کارشناسان صنایع درخواست کردیم که سمینارهای نیازسنجی و نیازشناسی برگزار کنند. در این سیمنارها مشکلات صنایع مطرح می‌شوند و هم‌فکری صورت می‌گیرد که سرانجام آن به یک پروپوزال می‌رسد که امیدواریم این پروپوزال‌ها به طرح تحقیقاتی و حل یک معضل منجر شوند.

کیاست گفت: از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش، تجلیل از پژوهشگران و سرآمدان دانشگاه شهید چمران در روز دوشنبه، 26 آذر است. کمیته علمی، تمام فعالیت‌های سه سال گذشته هیات علمی را بررسی می‌کند و طبق شاخص‌ها که شامل مقالات چاپ شده، طرح‌های تحقیقاتی، تالیف کتب، میزان ارجاعات به مقالات و میزان مشهوریت فرد در مجامع بین‌المللی است، در شش محور شامل علوم پایه، کشاورزی، دامپزشکی، مهندسی، هنر و علوم انسانی، پژوهشگرانی را معرفی و از آن‌ها تجلیل می‌کند. از حدود 580 هیات علمی دانشگاه حدود 15 نفر به عنوان پژوهشگر برتر معرفی می‌شوند. امیدواریم این برنامه‌ها بتوانند دانشگاه را به اقشار مختلف استان خوزستان معرفی کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار