تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۷۵۰۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهالی یک روستای ایذه خواستار جابجایی منازلشان شدند
اهالی روستای میراحمد غریبی‌ها که سال‌هاست بحث رانش زمین در آن وجود دارد، با اجرایی نشدن طرح جابجایی روستا روز دوشنبه مقابل فرمانداری ایذه تجمع کردند.

یکی از این افراد اظهار داشت: بعد از آبگیری سد کارون سه، مقرر شده بود که بخاطر حادثه خیز بودن روستای میراحمد غریبی‌ها، یک محل جدید در اختیار ما قرار گیرد.

اسلام اسدی با انتقاد از عملی نشدن وعده‌ها درباره این روستای محروم تصریح کرد: بیش از 15 سال است که فقط جلسه می‌گیرند و کسی برای ما کاری نمی‌کند، سال گذشته جلسه مدیریت بحران در دهدز برگزار شد و مصوب شد با توجه به حادثه خیز بودن محل این روستا و بحث رانش زمین، محل جدیدی برای ما در نظر بگیرند اما تاکنون خبری نشده است.

وی افزود: مسئولان به ما وعده یک‌ماهه دادند و ما نیز پذیرفتیم که درصورتی که باز هم شاهد بدقولی باشیم، این بار با خانواده هایمان جلوی فرمانداری تجمع خواهیم کرد.

اسدی خواسته تجمع‌کنندگان را جابجایی روستا عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه زمین‌های کشاورزی ما در نزدیکی همین روستا واقع شده است باید یک محل نزدیک به روستای کنونی در اختیار ما قرار دهند.

مجاهد مقصودی معاون فرماندار ایذه گفت: روستای میر احمد یک منطقه محروم است که با توجه به خطرناک بودن محل آن از نظر رانش زمین باید جابجا شود که در چندماه اخیر جلسات زیادی در این مورد برگزار شده است.

وی افزود: در آخرین جلسه که هفته قبل برگزار شد، مقرر شده است که اداره زمین شناسی جنوب غرب، محل‌های پیشنهای خود را برای محل جدید این روستا ارائه دهد تا کارهای بعدی آن انجام شود.

در نشست شهریور ماه سال گذشته مدیریت بحران استان خوزستان در دهدز مقرر شده بود روستای میراحمد غریبی ها با توجه به مطالعات زمین شناسی و آثار رانش و خطرات احتمالی به مکان امن جابجا شود که تاکنون این امر محقق نشده است.

اوایل ماه جاری، پنج خانه روستایی در روستای میراحمد غریبی‌ها به دلیل بارش باران و جنس خاک منطقه تخریب شده بود اما خوشبختانه در این حادثه به کسی صدمه وارد نشد.

میراحمد غریبی‌ها با حدود 700 نفر سکنه در بخش دهدز شهرستان ایذه قرار گرفته است، دهدز با مساحت تقریبی یک هزار و 321 کیلومتر مربع دارای جمعیتی بالغ بر 17 هزار نفر است که در سه دهستان دهدز،دنباله رود شمالی و دنباله رود جنوبی متشکل از 103 روستا زندگی می‌کنند. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار