تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۷۵۰۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
50مدرسه کم‌برخوردار شهرستان کارون کمک هزینه می‌گیرند
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه 172 مدرسه در شهرستان کارون وجود دارد گفت: آموزش و پرورش این استان برای تامین هزینه های 50 مدرسه کم برخوردار این شهرستان کمک می کند.

محمد تقی زاده روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان کارون در محل فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه سرانه کنکور آموزش و پرورش کارون امسال افزایش یافته بیان کرد: این اعتبار از 400 میلیون ریال به 700 میلیون ریال در امسال افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: همچنین آموزش و پرورش خوزستان تعهد می کند که نوشت افزار و پوشاک مورد نیاز برای یکسال دانش آموزان بازمانده از تحصیل این شهرستان را فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: پارسال 227 نیروی حق التدریس در شهرستان کارون جذب شد که این مساله کمک بزرگی به کمبود نیرو در این منطقه کرد و امسال نیز برای حل معضل کمبود نیرو و کمک به اشتغال در این منطقه، همین تعداد نیرو از دانش آموختگان بومی جذب می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به موضوع اجباری شدن دوره پیش دبستانی ادامه داد: دوره پیش دبستانی سدی در برابر بازماندگی تحصیلی، کاهش تکرار پایه و جذب هفت هزار نفری جوانان خوزستان در آموزش و پرورش بوده است.

وی گفت: در 2 سال اخیر با اجباری شدن دوره پیش دبستانی هفت هزار نفر به عنوان مربیان پیش دبستانی در آموزش و پرورش جذب شدند که با شرکت در دوره های مختلف ضمن خدمت تلاش کردند شاخص های علمی خود را ارتقا دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اولویت جذب مربیان پیش دبستانی به فرزندان فرهنگیان اختصاص پیدا کرد و از این راهکار برای حفظ نیروهای آموزش و پرورش در داخل استان استفاده شد.

تقی زاده در ادامه با اشاره به آمار یک میلیون و یکصد هزار نفری دانش آموزان خوزستان افزود: خوزستان رتبه سوم کشور را در تعداد دانش آموز دارد و با این شرایط در سال تحصیلی تنها 10 میلیارد ریال اعتبار برای این تعداد دانش آموز پرداخت شد که به هر دانش آموز در طول یکسال فقط 10 هزار ریال تعلق گرفت.

تقی زاده با بیان اینکه آموزش و پرورش خوزستان دارای رتبه اول ملی در حوزه پوشش نوآموزان دوره پیش دبستانی است بیان کرد: اسفند امسال همایش ملی یافته های پیش دبستانی برای نخستین بار در کشور در خوزستان برگزار می شود.

35 هزار دانش آموز در شهرستان کارون مشغول به تحصیل هستند.

تشکیل شهرستان کارون و مستقل شدن از اهواز در 12 بهمن 1391 توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار