تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۷۵۰۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
50 میلیارد ریال به شهرداری های آبادان اختصاص یافت
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 50 میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات کارکنان شهرداری های آبادان، اروندکنار و چوئبده اختصاص یافت.

جلیل مختار روز دوشنبه اظهار داشت: این اعتبار از محل اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری های آبادان، اروندکنار و چوئبده اختصاص داده شد.

وی افزود: 44 میلیارد ریال به شهرداری آبادان، سه میلیارد و 800 میلیون ریال به شهرداری اروندکنار و 2 میلیارد و 700 میلیون ریال به شهرداری چوئبده پرداخت می شود. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: البته موضوع پرداخت 620 میلیارد ریال عوارض نوسازی فاز 2 پالایشگاه آبادان به شهرداری این شهر نیز در دست بررسی است که در این راستا هفته گذشته نشستی با شرکت ملی پالایش نفت کشور برگزار شد.

مختار تصریح کرد: با مصوب شدن پرداخت این اعتبار، بخشی از مشکل شهرداری آبادان برطرف خواهد شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از اختصاص 32 هزار میلیارد ریالی به سازمان شهرداری های کشور در مجلس، پیگیری برای تخصیص بخشی از این اعتبار به شهرداری آبادان صورت گرفت.

وی افزود: رفع مشکل شهرداری آبادان نیازمند اصلاح ساختار قانون است و در تلاش هستیم این اتفاق در کمترین زمان ممکن رخ دهد.

مختار خواستار رسیدگی به امور خدمات شهری آبادان شد و گفت: شهرداری آبادان در کنار پروژه های عمرانی باید در زمینه خدمات شهری نیز با توان بیشتری ورود کند زیرا عملکرد کنونی این شهرداری شایسته شهروندان نیست.

وی افزود: خیلی از مناطق شهری آبادان نیازمند روکش آسفالت در نوارهای حفاری هستند و این مشکل به معضل جدی تبدیل شده است.

وی کیفیت اجرای پروژه ها را از جمله موارد مهم در طرح های عمرانی ذکر کرد و افزود: در سال های گذشته طرح های عمرانی بسیاری اجرا شد اما پس از مدت کوتاهی موضوع بازسازی و مرمت آنها مطرح می شد لذا اکنون شهرداری آبادان باید با نظارت دقیق بر پروژه ها مانع از کاهش کیفیت طرح های عمران شهری در دست اقدام شود.

کارگران برخی مناطق شهرداری آبادان به دلیل پرداخت نشدن حقوق و مطالبات معوقه خود بارها مقابل ساختمان شهرداری تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.

شهرداری آبادان برای پرداخت حقوق معوقه، مزایا ، بیمه کارکنان و حق الزحمه کارگران این شهرداری 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار