تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۷۵۰۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازرگانان خوزستانی فرصت تجارت با قطر را از دست ندهند
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: با توجه به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر و نیاز آنها به ساخت و ساز می‌توان تجارت پرسودی را در این زمینه انجام داد.

ابراهیم نجفیان بابیان اینکه دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی ایران و قطر در اهواز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، اظهارداشت: راه‌اندازی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی ایران و قطر در اهواز در راستای حمایت از تجار و کاهش محدودیت‌های زمانی و مکانی به‌منظور تسریع در فعالیت‌های تجاری بازرگانان خوزستانی با قطر ایجاد خواهد شد.

وی افزود: همه تلاش‌ها و رایزنی‌های ما با سازمان توسعه و تجارت در راستای پررنگ شدن نقش تجار و بازرگانان خوزستانی و ایجاد روابط تجاری با کشورهای حوزه خلیج‌فارس است.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بابیان اینکه اعزام هیئت‌های تجاری- تخصصی می‌تواند نقش تجار خوزستانی در بازار قطر را ماندگار کند، ادامه داد: با راه‌اندازی این دفتر، دسترسی تجار و بازرگانان ما به اتاق مشترک ایران و قطر تسهیل خواهد شد و این دفتر موظف است فرصت‌های سرمایه‌گذاری را که می‌تواند تأثیرگذار باشدشناسایی، رصد، پایش، پالایش و به‌عنوان پیشنهاد در اختیار بازرگانان قرار دهد.

نجفیان با اشاره به اینکه قطر کشوری است که به سبب برگزاری جام جهانی فوتبال طی سال‌های آینده کانون توجهات اقتصادی جهان قرار می‌گیرد، گفت: صنعت جام جهانی صنعتی است که بسیاری از کشورها را از سالیان سال ورشکستگی نجات داده و نقش این صنعت در اقتصاد برزیل و روسیه غیرقابل‌انکار است.

وی با تأکید بر اینکه جام جهانی تأثیر اقتصادی خود را در قطر نیز نشان خواهد داد، عنوان کرد: ما می‌توانیم خدمات فنی مهندسی خود را در قطر ارائه دهیم؛ شرکت‌های توانمندی در این زمینه وجود دارند که باید هرچه سریع‌تر فعال شوند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بابیان اینکه قطر به‌سرعت در حال آماده شدن برای برگزاری بازی‌های جام جهانی است، بیان داشت: با توجه به برگزاری جام جهانی 2022 در قطر و نیاز آن‌ها به ساخت‌وساز می‌توان تجارت پرسودی را در این زمینه انجام داد.

نجفیان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های خوزستان برای تأمین نیازهای قطر، وجود منابع عظیم مصالح ساختمانی و معدنی است که با توجه به برگزاری جام جهانی در این کشور و نیاز آن‌ها به ساخت‌وساز، می‌توان نقش مهمی در اقتصاد قطر ایفاء کرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار