تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۷۵۰۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اهواز:
جاده دسترسی آرامستان باغ فردوس، مناسب نیست
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اهواز گفت: هرچند آرامستان باغ‌فردوس خدمات خود را به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد اما مشکلات جاده مواصلاتی، همچنان عاملی بر عدم ترغیب مردم به آن است

سیاوش محمودی در رابطه با هزینه‌های آرامستان‌ها در اهواز، اظهار کرد: تمام خدمات از صفر تا صد در آرامستان باغ‌فردوس رایگان است اما در آرامستان بهشت‌آباد بر حسب موقعیت قبور و خدماتی که ارائه می‌شود از جمله اینکه در قطعه مسقف و یا غیرمسقف باشد قیمت‌ها متفاوت است.

مدیرعامل سازمان آ‌رامستان‌های اهواز با اشاره به مشکلات آرامستان‌های رسمی این کلانشهر، عنوان کرد: تنها مشکل ما بحث جاده ورودی آرامستان باغ‌فردوس است که اگر مسؤولان جاده را اصلاح و آسفالت کنند و همچنین روشنایی آن را تامین کنند، شرایط مناسبی برای استفاده مردم مهیا می‌شود؛ این آرامستان با مساحتی حدود 160هکتار احداث شده و 50 هکتار آن آماده‌سازی شده است. هیچ مشکلی از نظر ارائه خدمات وجود ندارد و تنها مشکل، جاده نامناسب است که باعث می‌شود از رغبت مردم کاسته شود.

وی افزود: تا قبل از ما، بابت تدفین در این آرامستان، مبلغی حدود500هزارتومان از مردم دریافت می‌شد اما درحال حاضر کل خدمات آمبولانس، تغسیل، تدفین و تکفین به صورت رایگان انجام می‌شود اما به خاطر مشکلات جاده و عدم روشنایی مسیر همچنان این آرامستان کمتر مورد استفاده است.

محمودی بیان کرد: ارگان‌های مختلف برق، سازمان پسماند شهرداری، ملی‌حفاری و...از این جاده استفاده می‌کنند چون مسیر انتقال زباله‌ها است واین جاده با طول تقریبی 3کیلومتر، نیاز است که مشکلاتش حل شود و در رابطه با تعداد پل‌های عبوری، تعداد آنها کم است و باید پل‌های کوچک احداث شود چرا که مردم با مشکلات تردد مواجه هستند.

کلانشهر اهواز، جمعا 20 آرامستان دارد که 2آرامستان بهشت‌آباد و باغ‌فردوس به عنوان آرامستان‌های رسمی هستند و 18آرامستان دیگر به عنوان آرامستان‌های غیررسمی اما با قدمت طولانی و حتی بعضا تا یک قرن وجود دارد.

آرامستان باغ‌فردوس در منطقه برومی با مساحتی بالغ بر 160هکتار با هدف جایگزینی آرامستان بهشت‌آباد ساخته شد اما علی‌رغم نیاز مردم ، به علت هموار نبودن جاده مواصلاتی و مشکلات روشنایی با گذشت 24سال از عمر آن ، همچنان با عدم استقبال مردم روبه رو است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار