تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۷۵۱۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عمارت محسنی با برگزاری جشنواره نان به بهره‌برداری رسید
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان از افتتاح رسمی عمارت محسنی بهبهان با برگزاری جشنواره نان، به عنوان سومین رویداد فرهنگی صندوق احیاء و بهره ‎برداری از اماکن فرهنگی تاریخی در نیمه دوم سال 97، خبر داد.
  
کبری ابوعلی با اعلام این خبر افزود: این جشنواره توسط صندوق احیاء و بهره‎برداری از اماکن فرهنگی تاریخی سازمان میراث فرهنگی و به عنوان نخستین جشنواره فرهنگی بناهای تاریخی سراسر کشور از یکشنبه 18 آذرماه 97 در خانه هنرمندان (عمارت محسنی) بهبهان آغاز به کار کرده است و تا 24 ماه جاری نیز ادامه خواهد داشت. 
  
او با اشاره به برنامه‎های متنوع فرهنگی‎ای که دراین جشنواره درحال اجرا است گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و میراث ناملموس و ارایه غذاهای سنتی این شهرستان در راستای احیا آیین‎ها و آداب و رسوم و معرفی هرچه بیشتر جاذبه‎های گردشگری برای گردشگران و علاقمندان از جمله برنامه‎هایی است تقدیم حاضرین و بازدیدکنندگان می‎شود. 
  
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان ادامه داد: شهر بهبهان 12 تا 15 نوع نان مختلف دارد که انتخاب این نام برای جشنواره خانه محسنی به منظور معرفی این مزیت گردشگری غذا می‎باشد. 
  
وی افزود: در مدت زمان برگزاری این جشنواره، طبخ غذاهای محلی از جمله شل‎شلو ( یک نوع نان سنتی بعنوان میان وعده)، گوینه ( یک نوع غذای سنتی و مقوی که از بلغور گندم و گوشت و لوبیا تهیه می شود)، برزنگگ (صبحانه مخصوص)، حره ( آش فوق‎العاده خاص و بسیار مقوی مخصوص شهر بهبهان)، کباب شامی، شیرینی‎های محلی و آب‎گوشت به عنوان جاذبه‎های گردشگری این شهرستان در منوی غذایی خانه محسنی قرار می‎گیرد. 
  
ابوعلی با بیان این‎که جشنواره نان بهبهان، سومین رویداد فرهنگی صندوق احیا در نیمه دوم سال است اضافه کرد: در مراسم افتتاحیه این جشنواره که با حضور با حضور مدیران، مسئولان و علاقه‌مندان شهرستان بهبهان و با استقبال گردشگران در خانه محسنی آغاز شد، انواع نان بهبهان که به نوعی زبانزد خاص و عام است در حضور مردم طبخ و به علاقه‎مندان ارائه شد. 
  
خانه تاریخی محسنی با شماره ملی 14702 از جمله بناهای واگذارشده صندوق احیاء به بخش خصوصی است که در بافت تاریخی بهبهان در محله محسنی‎ها واقع شده است. این خانه تاریخی در گذشته به خانه چهل‎دری معروف بوده که گمان می رود نام آن برگرفته از تعدد درهای آن است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار