تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۱۷۵۱۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاروان سیار فرهنگی کانون پرورش فکری خوزستان آغاز بکار کرد
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: کاروان سیار فرهنگی و هنری این اداره کل از نیمه دوم آذر فعالیت خود را در خوزستان آغاز کرده است.

وحید کیانی با اشاره به برگزاری هفته های فرهنگی شهرستان های خوزستان و بر اساس مصوبه شورای اجتماعی استان، بیان کرد: ظرفیت ‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی کانون در هفته فرهنگی تمام شهرستان‌ های خوزستان به کودکان و نوجوانان و خانواده ‌ها عرضه می‌ شود.

وی افزود: مربیان و کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی کانون خوزستان در نخستین حضور خود در این رویداد به شهرستان ایذه سفر کردند و با اجرای برنامه‌ های مفرح و شاد ضمن معرفی ظرفیت‌ های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی کانون، شادی و نشاط را به کودکان و نوجوانان و خانواده‌ های آنها در این شهرستان هدیه دادند.

مدیرکل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ادامه داد: در هفته فرهنگی ایذه، مرکز آفرینش ‌های فرهنگی و هنری کانون خوزستان در قالب سه واحد سیار و حضور 30 کارشناس و مربی در دو منطقه کوشک نورآباد و ارگ اتابکی (طاق طویله) در 2 نوبت صبح و بعدازظهر به اجرای برنامه پرداختند.

کیانی به استقبال رضایت بخش کودکان و نوجوانان ایذه ‌ای و خانواده ‌های آنها از کاروان سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان اشاره کرد و گفت: در این برنامه بیش از 10 عروسک مرکز تولید تئاتر کانون حضور داشتند و عروسک گردان ‌های کانونی برنامه‌ های شاد و متنوع را برای آنها اجرا کردند.

وی یادآور شد: مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایذه نیز در طول هفته فرهنگی این شهرستان با برپایی غرفه در محل تاریخی اشکفت سلمان و اجرای برنامه ‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی همچون ایستگاه نقاشی، کاردستی، شاهنامه ‌خوانی، اجرای موسیقی و ... در جشن ‌های مختلف این هفته حضور فعال داشت.

وی هدف از مشارکت کانون در هفته فرهنگی شهرستان ‌های خوزستان را تزریق شادابی، نشاط و ارتقای فرهنگی خوزستان بیان کرد و یادآور شد: این کانون در اهواز، ایذه، آغاجاری، بهبهان، باغملک، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، بندر امام خمینی (ره)، هندیجان، کارون، آبادان، اروندکنار، خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملاثانی، شوشتر، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجدسلیمان ، گتوند، رامهرمز، رفیع، شوش، هویزه، شادگان و هفتکل، 62 مرکز فرهنگی هنری دارد که همزمان با برپایی هفته فرهنگی شهرستان‌های استان در آن مشارکت فعال خواهند داشت.

هفته های فرهنگی شهرستان های خوزستان از نیمه دوم آذر ماه آغاز و تا عید نوروز ادامه دارد. شوش دومین شهرستانی استان است که این رویداد در آن برگزار می شود.
:
:
:
آخرین اخبار