تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۱۷۵۱۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محصول سبزی و صیفی خوزستان زیرپوشش بیمه نیست
مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت:محصول سبزی و صیفی شمال خوزستان که در جریان سیلاب هفته گذشته به شدت آسیب دیده زیرپوشش بیمه حوادث نبوده از این رو امکان پرداخت خسارت از سوی صندوق بیمه کشاورزی وجود ندارد.

محمدآلاله افزود:بیمه سبزی و صیفی در اولویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست و امکان کمک مستقیم دولت به کشاورزان خسارت دیده دزفول ، شوش ، گتوند وجود ندارد هرچند مدیریت بحران استانداری خوزستان در حال رایزنی با دولت برای پرداخت بخشی از خسارات وارده به کشاورزان خوزستانی طبق بند سه ماده 10 قانون اجرای مقررات دولت به محصولاتی که شامل بیمه نمی شوند به صورت بلاعوض است.

وی گفت: با وجود آنکه 63نوع محصول تولیدی خوزستان زیرپوشش بیمه هستند ولی کشاورزان و باغداران خوزستانی تمایل زیادی به استفاده از تسهیلات بیمه ندارند.

آلاله با بیان اینکه توجیه بیمه کردن سبزی و صیفی زمانی برای صندوق بیمه کشاورزی قابل قبول خواهد بود که محصولات اصلی و اساسی به طور کامل زیرپوشش بیمه قرار گیرد افزود:با وجود آنکه خوزستان همواره در معرض حوادث طبیعی و قهری است هنوز فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در این استان فراگیر نشده است. 

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان ادامه داد: حدود 20درصد سطح زمین های کشاورزی زیرپوشش بیمه حوادث بوده و بقیه زمین های استان از حداقل بیمه برخوردار نیستند.

در جریان بارندگی سیل آسای روز پنجشنبه هفته گذشته 2 هزار و 300 میلیارد ریال به زمین محصولات کشاورزی دزفول خسارت وارده شده و سبزی و صیفی این منطقه تا 97 درصد خسارت دید.

براساس اعلام معاون برنامه ریزی و اقتصادی جهادکشاورزی خوزستان 25 میلیون تن سبزی و صیفی در کشور تولید می شود که 10 درصد آن مربوط به خوزستان است.

50درصد محصول سبزی و صیفی خوزستان در دزفول تولید می شود که برآورد شده حدود 20درصد این محصول در این شهرستان به کلی از بین رفته است و امکان عرضه آن در بازار نیست. 

در استان خوزستان سالانه 15.8میلیون تن محصولات زراعی و باغی با تنوع124گونه تولید می شود که از حیث کمیت و تنوع تولید ، رتبه نخست را در کشور دارد.

امسال حدود یک میلیون هکتار از اراضی خوزستان زیرکشت پاییزه می رود که حدود 540هزار هکتار آن گندم آبی و دیم است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار