تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۷۵۱۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل شیلات استان تاکید کرد:
لزوم تغییر رویکرد آبزی‌پروری خوزستان به سمت استفاده از آب‌های نامتعارف
مدیرکل شیلات خوزستان با بیان این‌که آبزی‌پروران خوزستانی در خط اول اقتصاد مقاومتی کشور هستند، گفت: باید رویکرد توسعه و تداوم آبزی‌پروری استان را از وابستگی کامل به منابع آب شیرین، به سمت استفاده از آب‌های نامتعارف، شور و پساب‌های زراعی تغییر دهیم.

نبی الله خون‌میرزایی با اشاره به برداشت ماهیان پرورشی گرم آبی اظهار کرد: امسال به خاطر خشکسالی بی سابقه، سالی بسیار سخت و نا امیدکننده برای آبزی‌پروران استان خوزستان بود و محدودیت‌های کمی و کیفی آب، دستگاه‌های اجرایی و آبزی‌پروران استان را به شدت نگران کرده بود.

وی با اشاره به پشتیبانی استاندار خوزستان برای حل مشکلات آبزی‌پروران، افزود: تاکید استاندار خوزستان بر حفظ اشتغال و تولید آبزی‌پروران استان و حمایت دیگر دستگاه‌های مرتبط از این بخش بوده و این موضوع باعث شده تا دستاورد تولید ماهیان گرمابی در استان، امیدوار کننده و بیش از انتظار اولیه باشد.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان این‌که آبزی‌پروران خوزستانی در خط اول اقتصاد مقاومتی کشور هستند، تصریح کرد: دستاورد تولید ماهیان گرمابی در استان امسال به شکلی بوده که امکان آن وجود دارد تا بخش عمده‌ای از این تولیدات را به کشورهای همسایه صادر کرد.

خون‌میرزایی عنوان کرد: حوزه معاونت اقتصادی و ستاد مدیریت بحران، سازمان آب و برق و جهادکشاورزی استان در شرایط سخت خشکسالی امسال همکاری بسیار مناسبی را با آبزی‌پروران استان داشتند و این مساله باعث شد تا شاهد تولید مطلوب ماهیان در استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز آبزی‌پروران استان تجربیات ارزشمندی برای کار در شرایط سخت خشکسالی و محدودیت منابع آبی، اندوخته‌اند و در آینده باید از این تجربیات استفاده کرد تا رویکرد توسعه و تداوم آبزی‌پروری را از وابستگی کامل به منابع آب شیرین، به سمت استفاده از آب‌های نامتعارف، شور و پساب‌های زراعی تغییر دهیم.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
شور و پساب‌های زراعی تغییر دهیم !!! وای به حال مردم بیچاره ای که بخواهند از اون ماهی مصرف کنند که در گنداب پرورش یابد یعنی این مدیرکل شیلات استان نمی داند که انسان هر چی که بخورد تبدیل می شود به سلول های بدنش ؛ پساب های زراعی اگر آلوده به سم های حشره کش و دیگر آفت کش های گیاهی باشد نتیجه اش می شود مریضی های خطرناک مثل سرطان و غیره و نهایتا هزینه های بهداشتی کشور را افزایش می هید .
:
:
:
آخرین اخبار