تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۷۵۱۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خریداری ۹ دستگاه پست برق سیار برای خوزستان
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از خریداری ۹ دستگاه پست برق موبیل (سیار) به ظرفیت ۲۷۰ مگاولت آمپر برای توسعه شبکه‌های نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: ۳ دستگاه از این پست‌ها در اسفندماه سال جاری و سایر پست‌ها به مرور وارد استان می‌شوند.

محمود دشت بزرگ اظهار کرد: تامین برق مطمئن و پایدار رسالت شرکت برق منطقه‌ای خوزستان است و در این زمینه در تلاش هستیم تا شرایط را برای پایداری هرچه بیشتر شبکه در استان فراهم کنیم.

وی افزود: در این زمینه برای برخی از مناطق استان که نیاز به پایداری برق آن‌ها وجود داشت، ۹ دستگاه پست برق موبیل (سیار) به ظرفیت ۲۷۰ مگاولت آمپر خریداری کردیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان این‌که خریداری این پست‌های سیار در راستای توسعه شبکه برق استان است، تصریح کرد: از اسفند ماه امسال عملیات نصب و راه‌اندازی این پست‌های سیار برق در مناطق در نظر گرفته شده آغاز می‌شود.

دشت بزرگ عنوان کرد: این 9 پست موبیل ۱۳۲/۳۳ کیلو ولت طی قراردادی با یک شرکت داخلی منعقد شده و ارزش سرمایه‌گذاری آن‌ها ۱۳۰ میلیارد ریال است. ۳ دستگاه از این پست‌ها در اسفندماه سال جاری و سایر پست‌ها به مرور وارد استان می‌شوند.

وی با بیان این‌که پست‌های موبیل زمانی استفاده می‌شوند که نیاز به ظرفیت سازی در شبکه وجود دارد اما امکان به کارگیری پست‌های دائم وجود ندارد، گفت: راه‌اندازی پست‌های دائم به دو تا سه سال زمان نیاز دارد اما پست‌های موبیل حداکثر ظرف دو تا سه ماه نصب و راه‌اندازی می‌شوند و این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهند تا در مناطقی که رشد مصرف بالا می‌رود و نیاز به ظرفیت سازی جدید است، مورد استفاده قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: در پست‌های سیار همه تجهیزات بر روی آن‌ها نصب است و قابلیت حمل و جابجایی بر روی یک یا چند تریلی را دارند. این پست‌ها می‌توانند نیاز شبکه را در نقاطی از استان که در تابستان رشد مصرف بالا می‌رود برطرف کرده و از خاموشی ناخواسته جلوگیری کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار