تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۷۵۱۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شناور حامل سوخت قاچاق در آبهای ساحلی خوزستان توقیف شد
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت:ماموران دریابانی ، یک فروند شناور صیادی مظنون به حمل سوخت (گازوییل) قاچاق را روز سه شنبه در آبهای ساحلی خوزستان توقیف کردند.

سردار عبدالله نظرپور روز چهارشنبه افزود: در جریان بازرسی از این شناور ، سه هزار و 500 لیتر گازوییل را که به طرز ماهرانه جاسازی کرده و قرار بود در بازار 'فوب' خلیج فارس به فروش برسد کشف و ضبط کردند.

وی گفت: این شناور حامل سوخت ، قصد خروج غیرقانونی از آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس را داشت که ماموران دریابانی از ادامه مسیر این شناور ممانعت به عمل آورند و آن را به یکی از پایگاه های دریابانی در ماهشهر هدایت کردند.

سردار نظرپور افزود: در این رابطه 2 متهم به قاچاق سوخت با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند و سوخت مکشوفه قاچاق نیز تحویل نماینده شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران شد.

وی تاکید کرد: سودجویان و مخلان اقتصاد ملی کشور بدانند ماموران دریابانی با اشرافیت اطلاعاتی و کنترل، با کوچکترین تحرکات نوار مرزی و قاچاق کالا و سوخت، قاطعانه و بدون مماشات برخورد خواهند کرد.

در چند ماه اخیر قاچاق سوخت از سواحل خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس به دلیل نوسانات ارزی رو به افزایش بوده و سودجویان تلاش می کنند سود نامشروع زیادی از خروج غیرقانونی سوخت از کشور به جیب بزنند.

در پنج ماه اخیر بیش از 180هزار لیتر سوخت قاچاق حین خروج از کشور در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان کشف و توقیف شده است.

برخی قاچاقچیان سوخت با شیوه های مختلف از جمله استفاده از مخازن شناور برزنتی که به'چتری' معروف است گازوییل را که جزو سرمایه های ملی کشور محسوب می شود قاچاق می کنند.

هر لیتر گازوییل در بازار 'فوب' خلیج فارس تا 45هزار ریال خرید و فروش می شود در حالی که بهای یارانه ای آن در کشور سه هزار ریال است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار