تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۷۵۲۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان:
خوزستان در واگذاری تسهیلات مسکن روستایی محدودیتی ندارد
خوزستان در واگذاری تسهیلات مسکن روستایی محدودیتی نداردمدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: در زمینه واگذاری تسهیلات ساخت و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان محدودیتی وجود ندارد.

مسعود انصاریان روز چهارشنبه در جریان بازدید از نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان خوزستان در محل نمایشگاه بین المللی اهواز اظهارداشت: سقف تسهیلات مسکن روستایی از 180 میلیون ریال به 250 میلیون ریال با کارمزد پنج درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تا کنون هشت هزار و 500 فقره وام برای خوزستان برای یک سال به ارزش 2هزار و 125 میلیارد ریال اختصاص داده شده است اما با این وجود محدودیتی وجود ندارد و می توانیم سهم بیشتری را به استان اختصاص دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اینکه از این تعداد سهمیه یک هزار و 500 فقره وام به روستاییان اختصاص یافته است، افزود: از روستاییان خواسته می شود که برای دریافت این وام مراجعه کنند و علاوه بر این شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز شامل این تسهیلات خواهند بود.

وی تاکید کرد: منازل روستایی که در معرض خطر زلزله قرار دارند در اولویت اختصاص این تسهیلات هستند.

انصاریان همچنین به ابلاغ سیاست های وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت مسکن ارزان قیمت و یا اجتماعی اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا در صورت اختصاص زمین در این حوزه مشارکت داشته باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان یادآور شد: این بنیاد دانش فنی و توان اجرایی لازم برای ساخت اینگونه واحدهای مسکونی را دارد و این درحالی است که تامین زمین و محل مورد اجرای آن از طریق مقاوم سازی بافت های فرسوده در شهر اهواز و نیز اختصاص زمین در شهرستان ها صورت می گیرد.

گفتنی است، اسفند ماه سال 1395 از سوی معاون اول رئیس جمهور، مصوبه هیات وزیران درخصوص چگونگی اجرای مسکن اجتماعی به وزارت راه و شهرسازی، وزارت رفاه، سازمان برنامه، بنیاد مسکن، وزارت کشور و بانک مرکزی ابلاغ شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار