تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۱۷۵۲۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان:
روند اجرای بازآفرینی شهری در خوزستان رضایت بخش نیست
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: باوجود تاکید رئیس جمهوری بر اجرای طرح بازآفرینی شهری روند موجود در استان رضایت بخش نیست.

امید بن عباس عصر چهارشنبه در جریان بازدید از نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان محل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان خوزستان با اشاره به استقبال خوب تولید کنندگان داخلی از این نمایشگاه اظهارداشت: تعداد 300 شرکت که 50 درصد آنها از تولیدکنندگان داخل استان هستند در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه به همت نظام مهندسی ساختمان خوزستان برپا شده و جایگاه مناسبی در کشور به دست آورده است؛ امیدواریم با برگزاری اینگونه نمایشگاه ها تولید کنندگان بتوانند بازارهای جدیدی را برای فروش محصولات خود به دست آورند.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان همچنین از طرح بازآفرینی شهری به عنوان یک اقدام مشترک بین بخش خصوصی و دولت نام برد و گفت: اجرای این طرح مورد تاکید دولت و شخص رئیس جمهوری است که باید عملیاتی شدن آن در استان خوزستان سرعت بیشتری پیدا کند.

بن عباس با تاکید بر اینکه روند اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان رضایت بخش نیست، افزود: ستاد بازآفرینی شهری در استان خوزستان تشکیل شده است که پیش از این دبیری آن را اداره کل راه و شهرسازی برعهده داشت ولی اکنون انجمن انبوه سازان استان مسئولیت برگزاری آن را دارد.

وی اظهار داشت: خوزستان از جمله استان هایی است که بیشترین میزان بافت فرسوده را در سطح کشور دارد به همین دلیل بیشترین سهم ساخت مسکن یعنی چهار هزار و 664 واحد مسکونی به این استان اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان یادآور شد: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی و شهرداری های استان مجدانه پای کار آمده است و امیدواریم با برنامه هایی که به ستاد بازآفرینی شهری ارائه می کنند اجرای این طرح در استان از سرعت بیشتری برخوردار شود.

بن عباس همچنین درخصوص نرخ تسهیلات ارائه شده در ساخت واحدهای مسکونی برنامه جامع اقدام مشترک در حوزه بازآفرینی شهری، یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی نرخ تسهیلات توجیه پذیری خود را از دست داده اند ولی این موضوع توسط دولت در دست بررسی و اصلاح است.

براساس این گزارش، شرکت بازآفرینی شهری ابتدای هفته جاری اعلام کرد که بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه با افزایش تسهیلات ساخت به میزان یک میلیارد و 100 میلیون ریال در بافت فرسوده موافقت کرده که 700 میلیون ریال آن بدون سپرده با نرخ سود 18 درصد و 400 میلیون ریال آن با سود 9 درصد است.

پرداخت این تسهیلات از هفته آینده عملیاتی می‌ شود.

نمایشگاه صنعت ساختمان از 20 تا 23 آذر و از ساعت 16 تا 22 پذیرای علاقه مندان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار