تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۷۵۲۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری ورکشاپ «استیتمنت هنرمند» برای اولین بار در خوزستان
برگزاری ورکشاپ «استیتمنت هنرمند» برای اولین بار در خوزستانخوزنیوز: ورکشاپ «استیتمنت هنرمند» برای اولین بار در خوزستان برگزار می شود.

موسسه فرهنگی هنری باغچه برای اولین بار در خوزستان اقدام به برگزاری ورکشاپ «استیتمنت هنرمند» کرده است. این ورکشاپ در تاریخ های پنجشنبه 29 آذر و جمعه 30 آذر در شهر اهواز و با تدریس حمید سوری، دانشجوی دکترای دانشگاه کالیفرنیا برگزار می شود.

مخاطبان اين وركشاپ همه هنرمندان هستند و سرفصل‌ها و آموزه‌هاي مدرس فقط مختص یک رشته هنری نیست.

در روز اول این ورکشاپ که با موضوع گزاره ی هنرمند (استیتمنت) برگزار می شود در مورد چیستی استیتمنت و چگونگی نوشتن آن و ضرورت هایش صحبت خواهد شد، این کارگاه تلاش می‌کند به پرسش‌های پیرامون استیتمنت پاسخ داده و با مرور نمونه‌های برجسته ، راه‌های نوشتن آن را توضیح دهد. در روز دوم ورکشاپ نیز، گزاره‌های نوشته شده‌ی شرکت کنندگان مورد بررسی قرار گرفته و جهت بهبود و ارتقای آنها پیشنهادهایی ارائه خواهد شد.
 
حمید سوری دانشجوی دکترای تاریخ هنر از دانشگاه کالیفرنیا سانتاباربارا است، او برگزار کننده ی نمایشگاه های عکس و ویدئو آرت دریونان، هند، ایتالیا و آمریکا بوده است و تاکنون سخنرانیهای متعددی در مراکز علمی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور داشته است. حمید سوری داور مسابقات عکاسی و هنرهای جدید در داخل و خارج از ایران نیز بوده است. مدير گروه عكاسي دانشكده هنر و معماري دانشگاه آزاد، عضو شوراي سياستگذاري و هيات انتخاب هنر جديد موزه هنرهاي معاصر، برگزاركننده نمايشگاه عكس A Glimpse of Iran در يونان و قبرس، دبير همايش ششمين دوسالانه نقاشي تهران، مدير واحد پژوهش موزه هنرهاي معاصر تهران، دبير نمايشگاه جنبش هنر مدرن در موزه هنر هاي معاصر تهران،دبير نمايشگاه پنجره هاي نقره اي در موزه هنر هاي معاصر تهران و دبیر نخستین جشنواره هنرمندان خود آموخته ایران، گوشه ای از سوابق حمید سوری است.
 
علاقمندان به شرکت در این ورکشاپ می توانند تا روز چهارشنبه 29 آذر از طریق تماس با شماره های 06133331616 یا 09164500045 و یا مراجعه حضوری به آدرس اهواز، کیانپارس، بین خیابان سروش و اسفند، موسسه فرهنگی هنری باغچه، نسبت به ثبت نام در این ورکشاپ اقدام نمایند.

موسسه فرهنگی هنری باغچه در اهواز طی سال های گذشته با برگزاری کاملترین دوره های آموزش عکاسی در خوزستان، بیشترین سهم در پرورش و معرفی عکاس در سطح خوزستان را داشته است. همچنین این موسسه در برگزاری دوره های آموزشی گرافیک، ادبیات، فلسفه، سینما و معماری نیز فعال است.
 
برگزاري نشست عكاسي مستند با حضور Paolo Pazzrisi عكاسِ مطرح ايتاليايي و برنده ی World Press Photo (مهم ترین جایزه عکس خبری جهان)، برگزاري اولین «وركشاپ عكاسي تبليغاتي» در خوزستان با حضور يدالله ولی زاده (رئيس انجمن عكاسان تبليغاتي و صنعتي ايران)، برگزاري نشست «از ايده تا اجراي يك پروژه عكاسي مستند» با حضور فاطمه بهبودي (اولین زن ایرانی برنده ی World Press Photo مهم ترین جایزه عکس خبری جهان)، برگزاری نشست و ورکشاپ تخصصی عکاسی مستند با همکاری بنیاد Sheed Award (برگزارکننده مهمترین جایزه عکس ایران) و تدریس تدریس نیوشا توکلیان (کاندید عضویت در آژانس مگنوم (مهمترین آژانس عکس جهان)) و مهدی وثوق نیا (استاد دانشگاه هنر)، برگزاری گرنت عکاسی علی هویسی (اولین گرنت عکاسی خوزستان و دومین گرنت عکاسی ایران) و برگزاری نمایشگاه نقاشی استاد هاشم بدری (صاحب سبک بدریسم در جهان) گوشه ای از فعالیت های موسسه فرهنگی هنری باغچه در سالهای گذشته بوده است.
 
برگزاری ورکشاپ های آموزشی، نشست های رایگان هنری، کنفرانس های تخصصی در زمینه هنر ، جلسات نقد و بررسی آثار هنری، نمایشگاه های عکس و نقاشی، اردوهای عکاسی و مسابقات مختلف نیز بخشی از فعالیت های موسسه فرهنگی هنری باغچه می باشد.
:
:
:
آخرین اخبار